Článek
V globálním měřítku jsou evropské „tunové“ pick-upy, které svou přezdívku odvozují od běžné nosnosti, relativně kompaktní a k pohonu slouží čtyřválcové turbodiesely, případně šestiválce ve vrcholných verzích.
Ford Ranger přijíždí s elektrifikovanou alternativou. Kombinuje 2,3litrový zážehový čtyřválec a 10stupňovou automatickou převodovku s elektromotorem o výkonu 75 kW a akumulátorem s využitelnou kapacitou 11,8 kWh .
Výsledný točivý moment 690 Nm je nejvyšší ze všech vyráběných rangerů a s výkonem 279 koní má varianta PHEV vyšší výkon než třílitrový turbodiesel V6.
Nová modulární hybridní převodovka integruje elektromotor do převodovky. Hybridní systém využívá elektromotor k poskytování dodatečného výkonu a točivého momentu při nižších otáčkách v porovnání se systémem využívajícím pouze spalovací motory. Nabíjení akumulátoru pomocí jednofázové 16ampérové nabíječky trvá méně než čtyři hodiny a umožňuje dosáhnout cílového dojezdu více než 45 km v režimu pouze elektrického pohonu.
Utáhne až 3500 kg
I plug-in hybrid má užitečné zatížení až jednu tunu, utáhne až 3500 kg a využívá pohonu všech kol, dvoustupňové rozvodovky a uzávěrky zadního diferenciálu. Trakční akumulátor je uložen mezi speciálně konstruovanými lištami rámu, aby byly zachovány optimální nájezdové, přejezdové a odjezdové úhly.
Elektromotor umožňuje elektrickou jízdu a řidiči si mohou zvolit, kdy a jak budou využívat energii z baterie, a to v režimech Auto EV, EV Nyní, EV Později nebo EV Nabíjení.
Baterie navíc umožní využití proudu mimo dosah sítě bez generátoru, s možností napájet nářadí na staveništi nebo ledničku a světla v kempu. Systém standardně nabízí výkon 2,3 kW, ale zákazníci si mohou objednat také variantu o výkonu 6,9 kW, která je vybavena dvěma 15 A zásuvkami v zavazadlovém prostoru, přičemž z každé zásuvky je k dispozici výkon 3,45 kW.
První plug-in hybridní rangery dorazí na začátku příštího roku za dosud neupřesněnou cenu.