Článek
Ford a pick-upy jakéhokoli druhu, to je spojení, které má v automobilovém průmyslu obrovskou tradici a zvuk. I proto byla premiéra nového modelu Maverick poměrně sledovanou záležitostí, byť bylo od samého začátku jasné, že se bude jednat o úplný základ v nabídce Fordu.
Za volantem Fordu Mustang Mach-E: Parádní elektrické svezení
Velikostně se nový Maverick zařadí i pod Ranger, z čehož lze usuzovat, že na zámořském trhu půjde skutečně o trpaslíka mezi obry. Maverick ovšem nechce zůstat pozadu, korbu má dlouhou 1371 mm a inženýři ji vybavili celou řadou sofistikovaných úložných systémů. Čtyřdveřový vůz má pak na délku 5072 mm a podle výrobce ho skvěle využijí drobní živnostníci či řemeslníci.
V kabině je nespočet různých úložných prostor, jak byste od správného užitkového vozidla čekali. Už na první pohled se skutečně nejedná o žádnou nabubřelou stylovku, nýbrž o pravého pracanta, který se nezalekne ničeho. Nelze ale říct, že by v kabině chyběla moderní technologie. Řidiči bude k dispozici osmipalcový displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto, Wi-Fi nebo vzdálený přístup k autu pomocí smartphonu.
Drsnější díky nálepkám? Ford ukazuje limitovanou edici pro Ranger Raptor
Pod kapotou nebude motor V8, ale vůz bude mít v základu 2,5 litrový fullhybridní čtyřválec s výkonem 191 koňských sil, který utáhne 907 kilogramů. Silnější variantou pak bude dvoulitr EcoBoost s 250 koňmi, osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Ten pak utáhne přívěs dvakrát těžší.
Základní cena auta je pak také velice přívětivá a v USA se bude Maverick prodávat za 19 995 dolarů, tedy v přepočtu bezmála 420 tisíc korun. Jak na náročném americkém trhu s užitkovými vozy Maverick uspěje, ovšem ukáže až čas. V tuto chvíli není jasné, zda hodlá Ford nabízet Maverick i v Evropě.