Článek
Stálice evropského trhu terénních pick-upů, v Austrálii vyvinutý Ford Ranger, dostává novou, doslova hromovou variantu. Jmenuje se „Thunder”, tedy „hrom”, a až na červené detaily vypadá přesně jako obloha zatažená těžkými bouřkovými mračny.
Šedý exteriér má černé plastové prvky na přídi i kolem auta a také černá kola. Již zmíněnými červenými detaily jsou rámečky v přídi vozu a loga „Thunder” na stranách a výklopném čelu korby. Ta má ve standardu roletku a posuvnou dělicí přepážku uvnitř, takže paket není jen o drsnějším vzhledu.
V kabině se opakuje to, co vidíme zvenku. Sedadla mají zčásti kožené, zčásti vinylové čalounění v černé barvě s červenými logy. Červené je také prošívání různých míst interiéru a pro leckoho až pouťový aspekt kabině dodávají červeně podsvícené prahové lišty.
Pod kapotou novinky nečekejte - pracuje tu dvoulitrový vznětový čtyřválec se dvěma turbodmychadly. Je to stejný motor, jako pracuje v ostré verzi Raptor, to znamená výkon 213 koní a točivý moment 500 N.m. Rovněž je spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou a jeho normovaná spotřeba je 9,1 l/100 km.
Samozřejmostí je „offroaďácký” pohon všech kol - standardně je poháněna zadní náprava, na nezpevněném povrchu je možné ovladačem v kabině připojit přední nápravu a pak ještě uzamknout zadní diferenciál. Různé režimy pro jízdu v různém terénu jako Raptor však Thunder nemá.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
Máte-li zájem, s objednáváním neotálejte, pro Evropu je alokováno pouze 4500 kusů. Už nyní tak můžete učinit, a to za 1 210 480 korun bez DPH. Chcete-li ovšem jezdit do terénu, je nutno poznamenat, že za téměř stejnou cenu můžete mít Raptora, a ten rozhodně jen vzhledovým paketem není.