Hlavní obsah

Ford představuje elektrický Explorer, nabízí bohatou výbavu i pohon všech kol

Pětimístný crossover s elektrickým pohonem, který evropská divize Fordu vyvinula na základech zvaných MEB od koncernu Volkswagen, se jmenuje Explorer a nabízí širokou elektronickou výbavu či umělou kůži do interiéru.

Elektrický Ford ExplorerVideo: Ford

Článek

Ford Explorer už není jen velký americký plug-in hybrid, nýbrž i ryze evropský elektromobil. Automobilka představila svůj vůz stojící na platformě MEB koncernu Volkswagen a nazvala ho stejně jako jiný větší vůz, který se v Evropě už prodává.

Elektrický explorer vznikl v Německu, kde se v Kolíně nad Rýnem bude také vyrábět. Podle automobilky „je prvním z vlny nových inovativních elektromobilů“ a „otevírá cestu k naprostému přerodu značky Ford v Evropě“.

Ryze moderní design podtrhuje přední maska bez mřížky pro přístup vzduchu, která je jen v nárazníku. Vizuálně dominantní černá linka přes celou šíři přídě nese jméno vozu a stejná je i vzadu napříč pátými dveřmi, které se otvírají elektricky. „Transformuje ducha a asertivní styl ikonického amerického SUV pro novou elektrickou éru,“ píše o designu automobilka.

Ford Bronco přijíždí na český trh

AutoMoto

Interiér spoléhá zhusta na dotykové ovládání a obří patnáctipalcový centrální displej, jehož prostřednictvím se ovládá i klimatizace. Jeho zajímavostí je, že je pohyblivý a zakrývá „tajný“ úložný prostor, neviditelný zvenčí.

Systém infotainmentu s pohyblivou obrazovkou je nazvaný Sync Move a můžeme od něj očekávat i bezdrátové připojení Androidu Auto a Apple CarPlay. Displej nabízí světlý či tmavý režim po vzoru smartphonů a konfigurovatelnou domovskou obrazovku.

Pod displejem je kromě dotykového posuvníku k ovládání hlasitosti také přihrádka na dva smartphony s bezdrátovou nabíječkou. O kus dál je velká úložná schránka, která má pojmout 17“ notebook nebo tři 1,5l lahve. Přepážka v ní může posloužit i jako škrabka na okna.

Přední sedadla mají elektrické ovládání a už ve standardu jsou vyhřívaná. Mohou být buď částečně, nebo zcela potažena umělou kůží. Ve vyšší výbavě interiér nabízí i ambientní osvětlení v deseti různých odstínech.

Na palubě je také armáda jízdních asistentů, mezi které se kromě těch běžných, jako adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění nebo hlídání mrtvého úhlu, řadí také aktivní asistent pro jízdu středem jízdního pruhu se schopností samočinně přejet do jiného. Je tu také asistent vystupování, který upozorní členy osádky, když zezadu přijíždí jiné vozidlo, aby mu neotevřeli dveře do jízdní dráhy.

K dispozici je rovněž systém hlídající provoz za vozidlem při couvání, hlídá i provoz kolem sebe včetně cyklistů a chodců, kteří by mohli křížit jízdní dráhu vozu, a upozorní na ně, a to i v případě, že se pohybují podél vozovky, např. na chodníku. Také umí sám zaparkovat do příčného i podélného parkovacího místa či z podélného vyjet ven a standardně dodávanou couvací kameru je možné rozšířit o systém pro 360° pohled. K mání jsou i světlomety s funkcí LED Matrix, tedy vykrývání okolního provozu.

Automobilka zatím nezveřejnila technická data vozu vyjma toho, že bude moci mít pohon zadních nebo všech kol a že se baterie – o neznámé kapacitě – má být schopna v ideálních podmínkách nabít z 10 na 80 % během 25 minut. Známá však už je základní cena – byla stanovena na 1,1 milionu korun.

Ford Focus je už 25 let stálicí v nabídce značky. Třicítky se nedožije

AutoMoto

Výběr článků

Načítám