Článek
Ford Ranger je i v nové generaci stále dříčem do terénu – podvozek je tvořen žebřinovým rámem, světlá výška má hodnotu 232 mm. Brodivost je 0,8 metru, což je mezi pick-upy nejlepší hodnota. Konstruktéři také důležité součásti elektroinstalace a vstupní otvor sání umístili co nejvýše v motorovém prostoru.
Zájemci budou mít na výběr tři varianty karoserie, pohon buď zadních nebo všech čtyř kol. V nabídce evropské verze budou i dvě úrovně světlé výšky a pět stupňů výbavy. Nejvyšší dovolená hmotnost přívěsu činí 3350 kg; modely poháněné motorem Duratorq TDCi 2,2 l nabízejí užitečné zatížení až 1333 kg.
Evropská verze bude poháněna jedním ze dvou vznětových motorů Duratorq TDCi se vstřikováním common-rail. Motory jsou spřaženy se šestistupňovými převodovkami.
Vznětový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,2 litru vyvine nejvyšší výkon 110 kW a točivý moment 375 Nm; nový pětiválec 3,2 l v modelu Wildtrak dává výkon 147 kW a točivý moment 470 Nm.
Nový Ranger se bude vyrábět v Thajsku, Jižní Africe a Argentině. Ceny na českém trhu ani datum zahájení prodeje zatím tuzemský importér nezveřejnil.