Článek
Ford v pátek představil nové Mondeo, které se bude prodávat na všech světových trzích. Přestože jde o vůz, který by měl vyhovět různorodým požadavkům, automobilka ho pro evropský trh, který je pro Ford velmi důležitý, trochu poupravila.
Designově se od amerického modelu sice neliší, pod kapotu ale putuje i nový motor EcoBoost o litrovém objemu. Důvod je jasný, s ním má Mondeo velmi nízkou tabulkovou spotřebu.
Litrový tříválec EcoBoost už se nabízí pro model Fiesta, Focus i C-Max, nicméně osazení tak malého agregátu, který zabírá plochu velikosti A4, i do Mondea ve verzi kombi, je přece jen trochu nezvyklé. Mondeo později nabídne i verzi HEV (Hybrid Electric Vehicle) s hybridním benzino-elektrickým pohonem.
Ještě zásadnější novinkou u nového Mondea je ale nabídka verze s pohonem všech kol. Čtyřkolka bude propojena s naftovými motory, s největší pravděpodobností s dvoulitrovým TDCI. Ford tedy konečně vyvinul konkurenta pro Škodu Superb nebo Volkswagen Passat, které už pohon všech kol dávno nabízejí.
Mondeo se veřejně ukázalo na prezentaci v Amsterodamu, a to ve všech karosářských variantách. Tedy jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback i jako verze kombi. Výbava by měla být velmi bohatá, v seznamu příplatků se objeví i panoramatické okno nebo adaptivní LED světlomety.
Velmi zajímavou novinkou u Mondea jsou nafukovací bezpečnostní pásy. Ty se v případě nehody obalí okolo pásu a měly by lépe zamezit poranění nebo zhmožděninám hrudníku.
Technické údaje i podrobnější informace se zřejmě dozvíme až na pařížském autosalonu, který se koná tento měsíc.