Článek
Ford v pátek představil nové Mondeo, které se bude prodávat na všech světových trzích. Přestože jde o vůz, který by měl vyhovět různorodým požadavkům, automobilka ho pro evropský trh, který je pro Ford velmi důležitý, trochu poupravila.

Nový Ford Mondeo

Designově se od amerického modelu sice neliší, pod kapotu ale putuje i nový motor EcoBoost o litrovém objemu. Důvod je jasný, s ním má Mondeo velmi nízkou tabulkovou spotřebu.
Litrový tříválec EcoBoost už se nabízí pro model Fiesta, Focus i C-Max, nicméně osazení tak malého agregátu, který zabírá plochu velikosti A4, i do Mondea ve verzi kombi, je přece jen trochu nezvyklé. Mondeo později nabídne i verzi HEV (Hybrid Electric Vehicle) s hybridním benzino-elektrickým pohonem.

Ještě zásadnější novinkou u nového Mondea je ale nabídka verze s pohonem všech kol. Čtyřkolka bude propojena s naftovými motory, s největší pravděpodobností s dvoulitrovým TDCI. Ford tedy konečně vyvinul konkurenta pro Škodu Superb nebo Volkswagen Passat, které už pohon všech kol dávno nabízejí.

Mondeo se veřejně ukázalo na prezentaci v Amsterodamu, a to ve všech karosářských variantách. Tedy jako čtyřdveřový sedan, pětidveřový liftback i jako verze kombi. Výbava by měla být velmi bohatá, v seznamu příplatků se objeví i panoramatické okno nebo adaptivní LED světlomety.

Velmi zajímavou novinkou u Mondea jsou nafukovací bezpečnostní pásy. Ty se v případě nehody obalí okolo pásu a měly by lépe zamezit poranění nebo zhmožděninám hrudníku.
Technické údaje i podrobnější informace se zřejmě dozvíme až na pařížském autosalonu, který se koná tento měsíc.