Článek
Automobilka nezveřejnila cenu nového vozu, ale uvedla, že tato cena bude konkurenceschopná. Podle jednoho z analytiků by se měl automobil prodávat za zhruba 300 000 až 400 000 rupií (přibližně 100 až 140 tisíc korun). "Tento nový automobil změní hru. Poskytne nám silný bod v srdci indického trhu," uvedl prezident indické divize Michael Boneham.
Prezentace nového automobilu se zúčastnil rovněž generální ředitel Fordu Alan Mulally, který upozornil na rostoucí význam malých automobilů. "Očekáváme, že trh s malými vozy se během příštích deseti let zdvojnásobí," prohlásil.
Konkurence na asijských trzích houstne
Konkurenční boj na indickém trhu se v poslední době začíná zostřovat. Indická automobilka Tata Motors zde letos zahájila prodej nejlevnějšího vozu světa Nano, jehož cena začíná na 100 000 rupií (zhruba 35 000 korun). V příštím roce pak plánují na indický trh uvést malé automobily mimo jiné firmy Volkswagen, General Motors či Toyota Motor.
Přední světové automobilky se snaží expanzí v Asii kompenzovat pokles prodeje na rozvinutých trzích. Ford podle zdroje agentury Reuters v pátek slavnostně zahájí výstavbu své třetí továrny v Číně. Závod vybudovaný ve spolupráci s čínským partnerem by měl mít výrobní kapacitu minimálně 150 000 vozů ročně.
Ford odolává současné krizi v automobilovém průmyslu lépe než jeho domácí konkurenti General Motors a Chrysler, kteří museli požádat o státní pomoc a po určitou dobu využívat bankrotovou ochranu před věřiteli.
Celosvětovou poptávku po automobilech zasáhla finanční krize, která vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry i výdajů. Americké automobilky byly navíc již dříve zasaženy odklonem spotřebitelů od velkých vozů s vysokou spotřebou.