Hlavní obsah

Ford představil elektrický mustang ve verzi Rally. Nemíří na závody, ale do běžného prodeje

Ford odhalil SUV Mustang Mach-E ve verzi Rally, speciální edici se vzhledem inspirovaným motorsportem a řadou vylepšení podvozku, které umožňují naplno si jej užít i mimo zpevněné cesty. Nejlepší zprávou je, že se nejedná o koncept nebo drahé závodní auto, ale produkční nabídku schválenou pro běžný provoz, která bude zákazníkům k dispozici v roce 2024.

Článek

Ford Mustang Mach-E Rally byl původně uveden na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ​​v červenci, ale prototyp byl oblečen do maskovacího obalu. Nyní byl elektromobil plně odhalen na autosalonu v Mnichově.

Mach-E Rally se vizuálně odlišuje přepracovanou přídí s mlhovými světly umístěnými v zakryté mřížce chladiče, novým předním splitterem, záchytným bodem, černě lakovanou ocelovou střechou a velkým zadním spoilerem.

Kromě vyobrazené žluté barvy Grabber obsahuje paleta barev také speciální odstíny Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green, Star White a Glacier Grey, vždy v kombinaci se standardními závodními pruhy na kapotě a víku zavazadlového prostoru.

Nová je sada 19palcových litých kol v lesklé bílé barvě. Kromě toho, že vypadají skvěle, jsou ráfky inspirované rallye obuté do silnější celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate2, která nabízí větší přilnavost v terénu.

Kromě toho je světlá výška o 20 mm vyšší ve srovnání s Mach-E GT a odpružení přichází se speciálně vyladěnými pružinami a tlumiči MagneRide. Elektromobil byl navržen pro štěrkové a polní cesty, takže inženýři Fordu přidali ochranné stínění pro duální elektromotory. K dispozici je také ochranná fólie pokrývající obložení dveří a podběhy kol, volitelně jsou k dispozici zástěrky.

Elektrická pohonná jednotka pochází také z Mach-E GT, ale byla dále vyladěna. Ford nezveřejnil přesná čísla, ale uvedl, že dva elektromotory budou systémově produkovat „nejméně“ 480 koní a 880 Nm točivého momentu.

Chybět nebude ani nový jízdní režimu RallySport, který je navržen tak, aby umožňoval „větší skluzy“ v terénu, nabízí „lineární odezvu plynu“ a „agresivnější tlumení“. Brzdy obsahují přední kotouče o průměru 385 mm s červenými třmeny Brembo.

Energie bude pocházet ze stejné lithium-iontové baterie s kapacitou 91 kWh, ale oficiálně homologované údaje o dojezdu budou oznámeny blíže k uvedení na trh. Přesto bude Mach-E Rally pravděpodobně o něco méně efektivní než Mach-E GT, který ujede 402 km.

Nová verze Mach-E může být inspirována slavnými dny Fordu na mistrovství světa v rallye, ale interiér má daleko ke spartánskému stylu, protože přenáší veškeré vybavení standardního modelu. Mezi speciální prvky v kabině patří dvojice sedadel s nápisem Mach-E Rally a kontrastním prošíváním, dále lesklé bílé akcenty na palubní desce, dveřích a volantu, které ladí s novými koly.

Ford nezveřejnil ceny novinky, ale uvedl, že knihy objednávek budou otevřeny na začátku roku 2024, přičemž první dodávky se očekávají krátce poté, včetně evropského trhu.

Související témata:

Výběr článků

Načítám