Hlavní obsah

Ford představil elektrický mustang ve verzi Rally. Nemíří na závody, ale do běžného prodeje

Ford odhalil SUV Mustang Mach-E ve verzi Rally, speciální edici se vzhledem inspirovaným motorsportem a řadou vylepšení podvozku, které umožňují naplno si jej užít i mimo zpevněné cesty. Nejlepší zprávou je, že se nejedná o koncept nebo drahé závodní auto, ale produkční nabídku schválenou pro běžný provoz, která bude zákazníkům k dispozici v roce 2024.

Článek

Ford Mustang Mach-E Rally byl původně uveden na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ​​v červenci, ale prototyp byl oblečen do maskovacího obalu. Nyní byl elektromobil plně odhalen na autosalonu v Mnichově.

Mach-E Rally se vizuálně odlišuje přepracovanou přídí s mlhovými světly umístěnými v zakryté mřížce chladiče, novým předním splitterem, záchytným bodem, černě lakovanou ocelovou střechou a velkým zadním spoilerem.

Kromě vyobrazené žluté barvy Grabber obsahuje paleta barev také speciální odstíny Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green, Star White a Glacier Grey, vždy v kombinaci se standardními závodními pruhy na kapotě a víku zavazadlového prostoru.

Nová je sada 19palcových litých kol v lesklé bílé barvě. Kromě toho, že vypadají skvěle, jsou ráfky inspirované rallye obuté do silnější celoroční pneumatiky Michelin CrossClimate2, která nabízí větší přilnavost v terénu.

Kromě toho je světlá výška o 20 mm vyšší ve srovnání s Mach-E GT a odpružení přichází se speciálně vyladěnými pružinami a tlumiči MagneRide. Elektromobil byl navržen pro štěrkové a polní cesty, takže inženýři Fordu přidali ochranné stínění pro duální elektromotory. K dispozici je také ochranná fólie pokrývající obložení dveří a podběhy kol, volitelně jsou k dispozici zástěrky.

Elektrická pohonná jednotka pochází také z Mach-E GT, ale byla dále vyladěna. Ford nezveřejnil přesná čísla, ale uvedl, že dva elektromotory budou systémově produkovat „nejméně“ 480 koní a 880 Nm točivého momentu.

Malý obytný ford je zpět, automobilka představila Transit Custom Nugget

AutoMoto

Chybět nebude ani nový jízdní režimu RallySport, který je navržen tak, aby umožňoval „větší skluzy“ v terénu, nabízí „lineární odezvu plynu“ a „agresivnější tlumení“. Brzdy obsahují přední kotouče o průměru 385 mm s červenými třmeny Brembo.

Energie bude pocházet ze stejné lithium-iontové baterie s kapacitou 91 kWh, ale oficiálně homologované údaje o dojezdu budou oznámeny blíže k uvedení na trh. Přesto bude Mach-E Rally pravděpodobně o něco méně efektivní než Mach-E GT, který ujede 402 km.

Nová verze Mach-E může být inspirována slavnými dny Fordu na mistrovství světa v rallye, ale interiér má daleko ke spartánskému stylu, protože přenáší veškeré vybavení standardního modelu. Mezi speciální prvky v kabině patří dvojice sedadel s nápisem Mach-E Rally a kontrastním prošíváním, dále lesklé bílé akcenty na palubní desce, dveřích a volantu, které ladí s novými koly.

Ford nezveřejnil ceny novinky, ale uvedl, že knihy objednávek budou otevřeny na začátku roku 2024, přičemž první dodávky se očekávají krátce poté, včetně evropského trhu.

Za volantem Fordu Mustang Mach-E: Parádní elektrické svezení

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám