Článek
Konkurent Volkswagenu Transporter z dílny modrého oválu se v nové generaci představil nejprve jako elektrický E-Transit, nyní, v rámci autosalonu užitkových vozidel IAA v Hannoveru, odhaluje Ford i další provedení. Dozvídáme se tedy, že bude k mání se vznětovým i plug-in hybridním pohonem.
Ford prozradil parametry menšího z elektrických transitů
Začněme tedy právě od něj. Jeho základem bude 2,5l benzínový motor kombinovaný s elektromotorem a 11,8kWh baterií. Zatím se nedozvídáme kombinovaný výkon ústrojí, ovšem odhad dojezdu na jedno nabití už je na světě - 57 km.
Za zmínku stojí, že plug-in hybrid lze použít jako velkou powerbanku, podobně jako elektro-verzi. Zásuvky na palubě poskytnou až 2,3 kW celkového výkonu např. pro elektrické nářadí.
Vznětový motor s označením EcoBlue bez elektrifikace bude na palubě ve čtyřech variantách - o 110, 136, 150 nebo 170 koních. O objemu motoru, stejně jako o tom, zda vše bude jediný motor s různým naladěním či třeba různými turbodmychadly, můžeme zatím jen spekulovat; automobilka nezveřejnila ani odhad spotřeby paliva.
Řekla ale, že ke standardně dodávané šestistupňové manuální převodovce bude možné si připlatit za mechanický samosvorný diferenciál. A také že k osmistupňovému automatu, který bude v nabídce, půjde objednat pohon všech kol. Ten se v Transitu Custom objevuje vůbec poprvé.
Pro úplnost doplňme ještě parametry elektrického e-transitu, který nabídne elektromotor o výkonu 135 nebo 217 koní; točivý moment je v obou verzích stejný – 415 Nm. Vůz má na jedno nabití, které může probíhat výkonem až 125 kW a z 15 na 80 % doplnit 74kWh baterii za 41 minut, dojet až 380 km daleko.
Z dalších zajímavostí stojí za zmínku naklápěcí věnec volantu, na nějž lze položit desku a vyrobit tak z volantu stůl k práci na počítači či ke svačině.
Ve standardní výbavě je připojení k internetu a infotainment Sync 4 na 13″ centrálním displeji; fotografie ukazují displej také místo přístrojového štítu, ovšem o tom tisková zpráva nehovoří.
K mání budou dvě varianty délky a dvě varianty výšky vozu s tím, že ta nižší se vejde do dvou metrů. Vůz stojí na nové architektuře, která umožňuje nižší podlahu nákladového prostoru a má nezávislé zavěšení zadních kol.
Ceník vozu zatím není na světě, ale víme, že první kusy se mají k zákazníkům dostat v polovině roku 2023. Hovoří se také o tom, že technický základ Transitu Custom poslouží pro novou generaci užitkových Volkswagenů Transporter a Caravelle. Kdy se ty představí, je zatím ve hvězdách, ale můžeme tušit, že stejně jako Ford nabídnou diesely, plug-in hybrid i čtyřkolku.