Článek
Automobilka Ford se elektromobility rozhodně nestraní. Kromě řady hybridních a plug-in hybridních motorizací už nabízí i několik čistě elektrických modelů, jako je například Mustang Mach-e či F-150 Lightning. Jejich společným problémem je ale poměrně vysoká cena.
Tento problém se ale automobilka rozhodla vyřešit za pomoci malého týmu talentovaných pracovníků, který v tichosti založila již před dvěma roky, jak během konference ke čtvrtletím výsledkům značky Ford uvedl její generální ředitel Jim Farley.
Tým označovaný jako „Skunkworks team“, po vzoru speciálního týmu vývojářů letadel nové generace ve společnosti Lockheed Martin, je pověřen vývojem platformy pro elektromobily, které budou cenově dostupné.
Před silným nástupem čínských automobilek varuje i Elon Musk
„Byla to malá skupina, malý tým, jedni z nejlepších inženýrů v oblasti elektromobilů na světě, který byl oddělený od mateřské společnosti Ford. Byl to startup,“ cituje slova šéfa značky Autocar.
„Vyvinuli flexibilní platformu, která bude použitelná nejen pro několik typů vozidel, ale bude představovat rozsáhlou základnu pro software a služby, které nyní vidíme u Ford Pro,“ dodal Farley. Ford Pro je přitom divize značky zaměřená na užitková vozidla, ve které již nyní najdeme řadu elektromobilů.
Během konference také zaznělo, že se automobilka chystá více investovat do vývoje menších elektromobilů. U nových elektromobilů se očekává kromě nižší ceny i vyšší výroba a rychlejší ziskovost.
Dostupnější elektromobily by automobilce měly pomoci lépe vzdorovat konkurenci, kterou nyní představuje například Tesla se svým relativně dostupným sedanem Model 3 či crossoverem Model Y. Konkurencí ale budou i sílící čínské automobilky, které v posledních letech výrazně expandují do světa a ohrožují tradiční značky.