Článek
Na dva týdny se tedy odmlčí výrobní linky, kde se vyrábí Super Duty pickupy, tedy ty nejtěžší verze, které směle mohou konkurovat už i nákladním vozům. Však se také mnohé verze používají jako tahače lehčích návěsů.
Ford tímto krokem chce omezit náklady na výrobu a snížit stav skladových zásob.
Za snížením prodejů je jednak kolísající cena ropy a tedy i paliv, což v USA ještě nedávno prakticky neznali, druhým faktorem jsou stále se zpřísňující emisní normy v mnoha státech. Už osm z nich má stejně přísné limity, jako smogem udušená Kalifornie.
Již jednou musel Ford zastavit výrobu svých pickupů, když dramaticky poklesl zájem. Výroba však byla za měsíc zcela obnovena a podle analytiků kopírovala poptávka po těchto vozidlech přesně cenu ropy jen s několikadenním zpožděním.
Ford ale má problémy i s dalšími modelovými řadami a celkové jeho prodeje za poslední měsíc klesly v USA o neuvěřitelných 21 %. Je však zajímavé, že tak rapidní pokles má z celého koncernu pouze Ford. Volvo a Mercury snížily prodeje o 9,6 %, ostatní značky prodaly za měsíc více vozů (např. Lincoln + 38 %).