Článek
Třetí generace ostré fiesty vůbec poprvé dostává tříválcový motor. Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost kombinuje přímé i nepřímé vstřikování, nabízí rovněž proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Patnáctistovka ve Fiestě ST dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Zrychlení 0–100 km/h zvládne tento model podle předběžných dat za 6,5 sekundy (původní údaj hovořil o 6,7 sekundy). Ford dosud tajil maximální rychlost - nyní již víme, že je to přesně 232 km/h.
Mechanický samosvorný diferenciál
Fiesta ST dostala specifická 18palcová hliníková kola, uvnitř jsou pak kromě sportovního volantu i sportovní sedadla Recaro. Elektronická stabilizace je plně vypínatelná a nabízí rovněž režim s pozdním zásahem.
Zajímavostí je mechanický samosvorný diferenciál Quaife, který bude zlepšovat chování v zatáčkách. Nebude chybět ani tzv. launch control, který zlepšuje rychlost rozjezdu vozidla, respektive umožňuje střelhbitě vystřelit z místa. Tuto funkci si spojujeme spíše s automaty, ve Focusu RS ale toto řešení dobře funguje.
Prodejní cenu zatím Ford neuvedl, do prodeje půjde v příštích měsících.