Článek
Modely Transit, Transit Custom a osobní Tourneo Custom, tedy největší a prostřední z nabídky legendární užitkové řady modrého oválu, přijíždějí ve dvou nových variantách. Obě jsou orientované na jízdu mimo zpevněné komunikace, ovšem Trail to myslí přece jen vážněji.
Verze Trail je k dispozici jen pro užitkové zaplechované verze pro přepravu nákladu a třemi sedadly v přední řadě. Tedy pro Transit a Transit Custom. Designově ji poznáte podle masivního oplastování karoserie, specifických kol nebo masky chladiče ve stylu pick-upů s přídomkem Raptor.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
Pořídit ji lze s dvoulitrovými vznětovými motory od 128 do 182 koňských sil. Ovšem to nejpodstatnější se událo na podvozku. Jízdu v lehkém terénu usnadní pohon všech kol v případě většího modelu, samosvorný diferenciál v případě menšího Transitu Custom s pohonem předních kol. Přepracován byl rovněž stabilizační systém.
Varianta Active je k mání jen pro menší dodávku. Ovšem jak v užitkové Transit Custom, tak i v osobní Tourneo Custom. Později ji ale v podobné úpravě doplní i úplně nejmenší model, Transit Connect.
Designově je méně agresivní, chybí ji i velká oplastovaná maska. Variantu Active ostatně Ford používá i v ostatních modelech včetně Fiesty či Focusu.
Test Fordu Focus Active 2,0 EcoBlue: Není jen dalším crossoverem
I tady hraje roli lifestylového vozu. Chybí samosvorný diferenciál, zato výbavový stupeň obsahuje například sedmnáctipalcová kola a částečně kožené čalounění uvnitř. Variace motorizací je shodná s verzí Trail.
Obě varianty dorazí do evropských showroomů ještě v letošním roce, ceny zatím Ford nespecifikuje.