Hlavní obsah

Ford naučil sportovat i svůj nejmenší pick-up, Maverick Lobo míří hlavně na silnice

Nejmenší pick-up v nabídce modrého oválu dostal s nedávnou menší modernizací i novou sportovní verzi Lobo, která navazuje na trend osmdesátých let. Nezaujme sice výkonem, má však výrazný vzhled a vylepšený podvozek.

Foto: Ford

Ford Maverick Lobo

Článek

Automobilka Ford má bohaté zkušenosti nejen s výrobou klasických pracovních pick-upů, ale také s výrobou jejich sportovně zaměřených derivátů, které tradičně dostávají označení Raptor a slibují extrémní zážitky na silnicích i v náročném terénu.

Nejmenší pick-up značky, pouze v zámoří prodávaný Ford Maverick, se s nedávnou drobnou modernizací rovněž dočkal své ostré verze, místo terénu je však určena především na silnice a namísto označení Raptor nese jméno Lobo.

Ford Maverick Lobo měl být inspirován přestavbami pick-upů na silniční sportovní stroje, což bylo módním trendem v období od osmdesátých let až po začátek nového tisíciletí. Vůz je tak menší alternativou k modelu Ranger MS-RT, který byl letos uveden na evropských trzích.

Ford Ranger MS-RT přijíždí jako ultimátní silniční pick-up, už má i českou cenu

AutoMoto

Maverick Lobo zaujme už na první pohled sportovním vzhledem, který vytváří specifická maska chladiče, sportovní nárazník, lakované nástavce prahů a upravený zadní nárazník. V podbězích jsou výrazná 19“ litá kola v originálním designu Turbofan. Kabina nabídne kožené čalounění, bohatou výbavu, kontrastní prošívání a motivy Lobo na sedadlech.

Pod kapotou zůstala standardní pohonná jednotka, tedy přeplňovaný čtyřválec 2,0EcoBoost o výkonu 177 kW (241 k), který je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou a systémem pohonu všech kol. Automobilka ovšem instalovala větší chladič pro zlepšení chlazení motoru a přidala i chladič oleje v převodovce.

Důležité změny se však odehrály na podvozku, který byl snížen o 13 mm vpředu a 29 mm vzadu. Automobilka také instalovala nové tlumiče, odladěné pro silniční použití, upravila systém řízení a přepracovala rozdělování točivého momentu na zadní nápravě, která používá diferenciál s dvojicí spojek. Větší brzdy na přední nápravě pak pochází z Focusu ST.

Novinkou je pak i speciální jízdní režim Lobo, který by měl ve spolupráci s upravenou technikou zajistit ještě lepší přilnavost, stabilitu, minimalizovat nedotáčivost a zlepšit schopnost zdolávat zatáčky ve vyšším tempu. Jízdní režim také omezuje zásahy stabilizačního systému, proto ho výrobce doporučuje jen na okruhy.

Ostrý malý pick-up Ford Maverick značka nabízí za cenu startující od 42 900 dolarů (zhruba jeden milion korun), v té by však měla být zahrnuta i poměrně bohatá výbava. První vozy však k zájemcům dorazí až začátkem příštího roku.

Ford představuje svůj nejmenší pick-up Maverick

AutoMoto

Ford představil novinku pro Dakar, terénní Raptor T1+

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám