Článek
Ford je v posledních letech tradičním účastníkem slavného závodu přes písečné duny poloostrova Baja California, v posledních letech ale na start posílala především modely F-150 a nové Bronco. V rámci propagace modelu Ranger Raptor ovšem letos vyjede na trať právě menší pick-up od Fordu.
Společný podnik Fordu a Volkswagenu na vývoj autonomního řízení končí
Jedná se pochopitelně o závodní verzi letos představeného off-roadu, která se v závodě představí s novým palivem Shell, jehož složení je ze 30 % z biosložek. Auto má také velký šnorchl a přídavné LED osvětlení vpředu i v zadní části. Dále inženýři vůz vybavili širšími podběhy kol, rámem a koly Method Racing s pneumatikami BFGoodrich.
Aby byla posádka v závodě v relativním bezpečí, autu nechybí ochranná klec nebo rezervní kola a hever. Vůz prošel před závodem extrémním testováním v australském vnitrozemí a také v Johnson Valley v Kalifornii. Ranger Raptor do závodu nastoupí také s motorem 3,0 V6, který je standardní a nabídne ho i silniční verze, již bude možné brzy koupit i v České republice.
Nový Ford Ranger Raptor poprvé v Česku. Známe parametry i ceník
Samotná silniční verze, o které jsme informovali během letošního jara, bude mít také vlastní jízdní režim Baja, který inženýři nastavili právě s odkazem na tento slavný severoamerický závod. Na závodní verzi ovšem mimo Ford Performance pracoval také australský tým Kelly Racing a Lovell Racing z USA.