Článek
Sportovní vůz z Ameriky už v testech na vlastním kontinentu nedostal zrovna dobré vysvědčení. Při čelní srážce se neukázal v nejlepším světle.
Ovšem to, co u něj objevili v Evropě (testy mají jinou metodiku), to si Ford za rámeček nedá. Auto prošlo klasickou sérií testů a výsledek je, že na zadní sedačky je lepší dávat maximálně bundy, ani vepředu to není to pravé ořechové.
Ukázalo se, že při čelním nárazu se sice nafoukly airbagy, ale ne správně. Na zadních sedadlech figuríny podklouzly pod pásem, takže jejich fiktivní zranění byla opravdu vážná.
A děti na zadních sedačkách upnuté v tradičním ´vajíčku´ i speciálních sedácích? Z maximálního možného počtu bodů Ford Mustang získal pouhých 32 %. Je to hodně nebo málo? Od úpravy podmínek už prošlo testy pár aut, nejhorší v tomto ohledu byl Fiat Tipo. Ten ovšem měl 60 %!
Stejně tak není testované auto příliš vlídné k chodcům, množství asistenčních služeb je také žalostné. Celkový výsledek je tedy opravdu bídný.
Volvo: Trochu lepší pohled
Pro vylepšení pohledu se podívejme na výsledky dalších vozů, a to sedanu Volvo S90 a kombi Volvo V90. Testy se nakonec týkaly jen sedanu, tým Euro NCAP zhodnotil, že kombi bude mít stejnou nebo dokonce lepší bezpečnost než sedan, takže není zapotřebí jej testovat, a dal stejné hodnocení jako u sedanu.
Není to diskriminace? Není. Volvo totiž o bezpečnosti jen nemluví, ale koná. Sedany a kombíky nejluxusnější řady se tak mohou srovnávat s velkým SUV XC90, které dávali technici po jeho nárazovém testu za vzor všem ostatním.
Je asi jasné, že obě volva dostala pět hvězdiček z pěti možných. Pro lepší pochopení výsledků srovnáme procentuální počet bodů, které získala volva a Ford Mustang.
Ochrana posádky: 95 % Volvo / 72 % Ford. Ochrana dětí: 80 % / 32 %. Ochrana chodců: 76 % / 64 %. Asistenční systémy: 93 % / 16 %.