Článek
Elektrické SUV zvládlo během britského pokusu urazit téměř dvojnásobek udávaného dojezdu.
Sázka na Ford Mustang Mach-E přitom byla poměrně odvážným rozhodnutím, neboť zvolený model s baterií o kapacitě 91 kWh a pohonem pouze zadních kol slibuje dle WLTP dojezd pouze 373 mil, tedy asi 600 kilometrů.
To je podstatně méně než původní rekord elektromobilu Zeekr z loňského roku, jehož posádka zvládla na jedno nabití urazit vzdálenost 563,97 mil (cca 907,6 km). Ford byl ovšem na cestu vybaven menšími koly (18palcovými namísto standardně 19“) a obouval pneumatiky Bridgestone s nízkým odporem.
Vůz byl také vybaven kamerami pro natáčení celého pokusu, GPS lokátorem i senzory pro sběr dat o baterii a pohonném systému. Během čtyřiadvacetihodinové jízdy, která měla simulovat běžné využití elektromobilu, se za volantem střídali řidiči Kevin Booker a Sam Clarke. Během přestávek byla kontrolována data o jízdě, která k jejímu konci nevypadala nejlépe.
I poté, co palubní počítač hlásil pokles kapacity baterie na nulu, ale Ford Mustang Mach-E dokázal urazit ještě 21 mil (cca 33,8 km), což bylo pro získání rekordu důležité. Celý pokus přitom probíhal za dozoru mnoha svědků, díky čemuž mohl být zapsán do již zmiňované knihy rekordů.
V té ovšem chybí jiný záznam z loňského roku, kdy výkonný šéf automobilky Nio usedl do elektromobilu ET7 a během čtrnáctihodinové jízdy, která byla on-line vysílána do světa, zvládl společně s kolegy zdolat vzdálenost 650 mil (1044 km). Na tento pokus ovšem zástupci slavné knihy rekordů nedohlíželi, proto v ní bohužel chybí.