Článek
Po malé upoutávce zkraje měsíce Ford kompletně odhalil nový Mustang Mach 1. Potvrdil tím starší spekulace, že Mach 1 je model, který zapadne mezi schopnou, ale přece jen silniční verzi GT a ostré varianty Shelby, mířící spíš na závodní tratě. Ostatně, to také odpovídá zaměření verze Mach 1 před půlstoletím; poprvé se toto označení objevilo v roce 1969.
Ford Mustang Mach 1 se vrací. Voní benzínem a míří na okruhy

Nejnovější Mach 1 má pod kapotou pětilitrový osmiválec Coyote s křížovou klikovou hřídelí - stejný, jako má „běžná” varianta GT. Je ale naladěný na 486 koní a 569 N.m, stejně jako speciální verze Bullitt.

Nový Ford Mustang Mach 1 se svou předlohou z minulosti
Spousta věcí ve voze ale pochází z ostré verze Shelby GT350, jako např. šestistupňová manuální převodovka Tremec 3160. Dostala ale systém automatických meziplynů při podřazování, dvoukotoučovou spojku a zkrácené dráhy řazení.
Z 5,2l osmiválce Voodoo s plochou klikovou hřídelí, který pracuje v Shelby GT350, tu je také sací trakt a chladič motorového oleje. V případě, že si do svého Machu 1 vyberete desetistupňový automat, motorový olej dostane chladič s ještě větší kapacitou.

K manuální převodovce s bílou hlavicí řadicí páky...
Desetistupňová převodovka také doznala úprav. Má vylepšený hydrodynamický měnič momentu - jak konkrétně, Ford neuvádí - a upravenou řídící elektroniku tak, aby zvládla větší točivý moment a celkově fungovala lépe.
Test Fordu Mustang GT: Vztyčený osmiválcový prostředníček

Po vzhledové stránce jasně vidíme přepracovanou příď s obecně většími mřížkami pro vstup chladicího vzduchu a rozměrným lízátkem. Nová jsou i šedočerná pětipaprsková kola se stříbrným vnějškem, která budou k mání jen k verzi Mach 1. Vzadu zaujmou pozornost čtyři masivní koncovky výfuku.

...je možné přiobjednat paket Handling, který má širší kola a dost velké křídlo na zádi.
Členitá kola na bílém autě jsou druhou možností; jsou širší a jsou součástí balíčku Handling. Patří do něj také rozměrné křídlo na víku kufru. Tento balíček je k mání pouze k manuální převodovce a podle Fordu zásadně zlepšuje přítlak vozu.
Tomu pomáhá i prodloužení krytu pod motorem a převodovkou o půl metru směrem dozadu; to usměrňuje a zrychluje proudění vzduchu pod autem. Přítlaku pomáhá i nově tvarované vedení chladicího vzduchu k brzdám.

Jak standardní Mach 1, tak i ten s paketem Handling jsou na půl cesty mezi silničním GT a okruhovým Shelby GT350.
Vylepšení se samozřejmě dočkal i podvozek. Kromě tužších předních pružin a obou příčných stabilizátorů dostal i adaptivní tlumiče MagneRide s překalibrovaným řídícím systémem. Zadní pomocný rám má tužší gumová uložení a příčná ramena zadní nápravy.
V kabině jsou změny jen minimální - sem tam hliníkový detail, bílá hlavice řadicí páky manuální převodovky, bílé prošívání černých kožených sedadel nebo odlišné kryty prahů.

Ford Mustang Mach 1 2021
Mach 1 se má v severoamerických prodejnách objevit na jaře roku 2021 jako limitovaná verze. Jak moc limitovaná, není zatím známo.