Článek
Mustang GTD s časem 6:57,685 dosáhl slíbeného milníku pod sedm minut, a to i přes ne zcela ideální podmínky. Ford navíc plánuje ještě další pokusy, které mají setiny či sekundy ještě stlačit.
Čas na kolo stanovil jezdec stáje Multimatic Motorsports Dirk Müller a splnil slib, který dal generální ředitel Fordu Jim Farley v srpnu 2023.
Mustang GTD sice překonal předfaceliftové Porsche 992 GT3 (6:59,93), ale stále mu chybí dost na modely jako Porsche 992 GT3 RS (6:49,328) a Mercedes-AMG GT Black Series (6:48,047).
Ford Mustang GTD konečně odhaluje výkon, míří do světa supersportů
Generální ředitel Fordu Jim Farley úspěch oslavil, ale dal jasně najevo, že modrý ovál neusíná na vavřínech.
„Jsme hrdí na to, že jsme první americkou automobilkou s vozem, který dokáže objet Nürburgring za méně než sedm minut, ale nejsme spokojeni. Víme, že s Mustangem GTD lze dosáhnout ještě lepšího času. Vrátíme se,“ uvedl.
Mustang do extrému
Kompresorem přeplňovaný 5,2litrový motor V8 generuje nejvyšší výkon 608 kW (826 k) a 900 Nm točivého momentu, čímž se Mustang GTD dostává do teritoria vyhrazeného dříve pouze pro supersporty.
Osmiválcový motor dostal řadu speciálních vnitřních komponent, díky kterým se vytáčí až na 7650 otáček za minutu, zmínku si zaslouží i titanový výfukový systém umocňující zvuk vozu.
Pro automobilku byla zásadním prvkem také aerodynamika, která je poprvé v historii modelu aktivní. Mustang GTD je také vybaven karbon-keramickými brzdami, šasi inspirovaným světem motorsportu a speciálním zadním zavěšením s tlumiči instalovanými směrem do vozu, jejichž práci ukazuje speciální okno umístěné místo zadních sedaček.