Hlavní obsah

Ford Mustang GTD má místo zadních sedaček okno, odhaluje speciální podvozek

Nový Ford Mustang GTD, nejostřejší silniční zástupce modelové řady, je vybaven speciálním podvozkem typu push-rod, na který je díky speciálnímu oknu vidět z kabiny i přes zadní sklo.

Okno místo zadních sedaček ukazuje speciální podvozek Fordu Mustang GTDVideo: Ford

Článek

Nová generace Fordu Mustang je v mnoha ohledech spíše evoluční, přinesla ovšem dvě zcela nové verze. Tou běžnější, kterou jsme si už vyzkoušeli, je Mustang Dark Horse, určený k častějším výletům na okruhy. Novým vrcholem je ale model Mustang GTD, vůbec nejextrémnější silniční verze v historii modelové řady, která teprve dorazí. A to i do Evropy.

Označení GTD si v Evropě spojujeme s ostrými nafťáky značky Volkswagen, v podání Fordu Mustang se ale jedná o zkratku Grand Touring Daytona, odkazující na slavný okruh. Ostatně model GTD je s výkonem přes 800 koní, které doluje z kompresorem přeplňovaného 5,2litrového motoru V8, označován za supersport připravený na okruhové dovádění.

Kromě působivého výkonu, karbonem odlehčené karoserie a propracované aerodynamiky, kterou podtrhuje nevšední křídlo, ale Mustang GTD dostal i speciální podvozek. Zadní náprava používá zavěšení push-rod, kdy jsou tlumiče umístěny směrem dovnitř vozu.

Jedná se přitom o adaptivní tlumiče s technologií Multimatic Adaptive Spool Valve, které umí upravit svou tuhost během 15 milisekund. Každý tlumič je také vybaven dvojicí pružin, které při jízdě spolupracují a zajišťují komfortní jízdu. V režimu Track je ale jedna z pružin hydraulicky stlačena, podvozek snížen o 40 mm a tuhost podvozku se značně zvyšuje.

Celý systém je tedy velmi sofistikovaný, současně je ale zajímavý i na pohled. Automobilka se proto rozhodla udělat v zadní části vozu otvor o rozměru asi 60 × 25 centimetrů, díky kterému je přes polykarbonátové sklo s povrchem upraveným proti poškrábání patrné, jak podvozek vypadá a jak funguje.

Díky umístění okna v zadní části vozu, místo zadních sedadel, je navíc specifický podvozek dobře patrný i zvenčí přes zadní okno. „S tak schopným vozem, jako je Mustang GTD, jsme museli udělat něco, co je prostě cool a co majitelé ocení,“ uvedl v tiskové zprávě Jim Owens, marketingový manažer modelu Mustang GTD.

Za volantem nového Fordu Mustang: Svoboda se bavit

Testy

Ford představuje Mustang GTD. Má blízko k závodům, ale smí na silnice

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám