Článek
Od představení sedmé generace Fordu Mustang už sice uplynul více než rok, teprve nyní však automobilka oficiálně zveřejnila parametry jeho vůbec nejostřejší varianty nesoucí označení GTD. Půjde o nejsilnějšího zástupce v historii modelové řady.
Kompresorem přeplňovaný 5,2litrový motor V8 totiž generuje nejvyšší výkon 608 kW (826 k) a 900 Nm točivého momentu, čímž se Mustang GTD dostává do teritoria vyhrazeného dříve pouze pro supersporty.
Osmiválcový motor dostal řadu speciálních vnitřních komponentů, díky kterým se vytáčí až na 7650 otáček za minutu, zmínku si zaslouží i titanový výfukový systém umocňující zvuk vozu.
Ford Mustang GTD má místo zadních sedaček okno, odhaluje speciální podvozek
Pro automobilku byla zásadním prvkem také aerodynamika, která je poprvé v historii modelu aktivní.
Vůz nabídne maximální rychlost až 325 km/h, současně ale také generuje dost přítlaku, aby zvládl slavný německý okruh Nürburgring v čase pod 7 minut, jak automobilka opakovaně slibuje.
Mustang GTD je také vybaven karbon-keramickými brzdami, šasi inspirovaným světem motorsportu a speciálním zadním zavěšením s tlumiči instalovanými směrem do vozu, jejichž práci ukazuje speciální okno umístěné místo zadních sedaček.
Zveřejněné parametry platí pro severoamerický trh, kde se vůz začne prodávat na přelomu roku s cenou začínající na 325 000 dolarů, což je v přepočtu asi 7,3 milionu korun.
Ford Mustang GTD ovšem zamíří také do Evropy, parametry modelu pro starý kontinent ale zatím neznáme a pravděpodobně se s ohledem na emisní limity budou lišit.