Článek
Tak tohle je už opravdu hodně neuvěřitelná zpráva, nad kterou by mohli kroutit hlavou i mnozí odborníci. Ceny youngtimerů a veteránů letí strmě vzhůru a nikdo si není vůbec jistý, kde to skončí. Je pravda, že prodávaný 1967 Shelby GT500 Super Snake je skutečný originál, ale i tak se diskuze na automobilových webech rozjely spíš v negativním smyslu.

1967 Shelby GT500 Super Snake
Proč je tohle takový unikát? Protože existuje jediný kus. V pátek minulý týden se ve floridském Kissimmee prodal jediný prototyp, který byl postaven a zhodnocen jako moc drahý, než aby šel do výroby. Téměř dvojnásobné náklady na výrobu proti klasickému GT500 byly prostě příliš vysoké. A to i přes ohromující výkon na tehdejší dobu – 520 koní.
Tohle auto totiž vlastně převzalo kompletně motor z Fordu GT40. Ano, toho závoďáku, který třeba vyhrál závod v LeMans. A jistě uznáte, že to už je pořádná změna. [celá zpráva]

1967 Shelby GT500 Super Snake

Tohle je hlavní důvod ceny - motor z GT40
Auto navíc doznalo spoustu originálních úprav od kratších a tvrdších pružin přes externí chladič oleje až třeba po pneumatiky Goodyear Thunderbolt, které původně byly nafukovány dusíkem, aby se zabránilo jejich přehřívání, a tedy i měknutí, které způsobovalo ohýbání bočnic v zatáčkách.