Článek
Ford si nechává to nejlepší na konec a představuje dosud nejextrémnější verzi GT. Existovalo více než několik speciálních edicí superauta s příchutí retra a nové Mk IV se k nim připojuje.
Navazuje na stejnojmenné závodní auto z roku 1967 a slouží jako poslední závodní GT. Jako připomínka svého předka, vítěze Le Mans, bude výroba omezena na 67 kusů a všechny budou vyrobeny ručně v závodě Multimatic v Markhamu v Ontariu.
Ford GT Mk IV 2023 navazuje na edici GT LM, která byla odhalena na začátku října jako poslední silniční iterace superauta. Zatímco ten si musel vystačit s výkonem „jen“ 660 koní, novinka určená na závodní okruhy slibuje více než 800 koní z dvakrát přeplňovaného 3,5litrového šestiválce.
Kromě zvýšeného výkonu má nové GT Mk IV jiný podvozek a delší rozvor náprav, aby se zlepšila ovladatelnost. Labutí píseň superauta také využívá závodní převodovku, adaptivní odpružení a přepracovanou karoserii pro lepší aerodynamiku. Tím, že nemuseli dodržovat předpisy pro silniční auta, měli inženýři při vývoji větší volnost.
Všimnete si tak zjednodušených světlometů a absence bočních zrcátek, nemluvě o širší karoserii, obřím křídle a difuzoru vzadu. Boční přívody vzduchu se zdají větší, pravděpodobně proto, že modernizovaný motor potřebuje více chlazení.
Zájemci musí projít novým procesem výběru od automobilky a zaplatit 1,7 milionu dolarů, více než 39 milionů korun. Ford bude mezi zájemci vybírat v prvním čtvrtletí příštího roku a dodávky zahájí do konce jara.