Článek
Edice, nazvaná zcela prostě jako Focus ST Edition, s sebou veze některé prvky z okruhového paketu Focusu ST, ale balí je do nové nabídky.
Nechybí nastavitelný systém odpružení, který umožňuje vyladit jízdní vlastnosti vozu podle osobních preferencí. Řeč je o dvoucestně nastavitelném systému odpružení od značky KW, které je vybaveno dvojitými plášti tlumičů z nerezové oceli a práškově lakovanými pružinami.
V porovnání se standardním Focusem ST je podvozek dále snížen o 10 mm vpředu i vzadu pro lepší vyváženost a ovladatelnost a zákazník má k dispozici další možnost regulace o 20 mm. Tuhost pružin je ve srovnání se standardním Focusem ST zvýšena o více než 50 %.
Má dvanáct stupňů nastavení tuhosti tlumiče ve směru stlačení - míra pohybu tlumiče směrem nahoru, který je povolen při kontaktu kola s nerovností vozovky, a 16 stupňů nastavení odskoku - což je rychlost, s jakou se tlumič po pohybu nahoru vrací do své polohy.
Ladění je ale alchymie, proto Ford připravil i technickou dokumentaci, která obsahuje doporučená nastavení odpružení pro různé jízdní podmínky - včetně specifických nastavení pro německý okruh Nordschleife.
Lehká 19palcová kola z lehké slitiny snižují neodpruženou hmotnost o 10 % v každém rohu vozidla. Vůz má i výkonnější přední brzdy Brembo.
Motor o objemu 2,3 litru a výkonu 280 koní umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Protože ale nejde jen o zběsile ostrou edici, součástí jsou i populární komfortní prvky. Včetně jízdních asistentů, audiosystému B&O s výkonem 675 W, deseti reproduktory a subwooferem či speciálním lakováním karoserie. Novinku už lze objednat na českém trhu od 1 129 900 korun.