Článek
S novinkou, která potěší především vyznavače sportovní jízdy na okruhu, přišel Ford. Pro své zákazníky si totiž připravil Sadu ST, kterou si nově mohou svůj vůz vylepšit majitelé ostrého hatchbacku Focus ST poslední generace. Auto by díky ní mělo být lepší na závodní dráze.
Nový paket vznikl v divizi Ford Performance a testován byl na Severní smyčce Nürburgringu, výhradně ovšem pro hatchback s šestistupňovou manuální převodovkou. Paket se dodává přímo z výroby a mimo jiné sníží vozu hmotnost.
Ford představil finální edici pro supersport GT
Hlavním rysem nové sady je stavitelný podvozek od společnosti KW Automotive, jehož součástí jsou tlumiče pérování s nerezovým pláštěm nastavitelné ve 12 krocích při útlumu a až v 16 krocích při odskoku. Okruhoví nadšenci tak budou mít možnost auto vyladit do nejmenšího detailu na každou závodní trať zvlášť.
Auto má také o 50 % tužší pružiny než standardní Focus ST a sníženou světlou výšku o 10 mm standardně, o dalších pět tam, kde to povoluje legislativa. Výsledkem jsou rychlejší změny směru a lepší stabilita celé karoserie.
Auto má i nová, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa. Za nimi se dále schovávají i nové brzdové kotouče s o deset procent větším průměrem než u standardní verze a čtyřpístkové brzdové třmeny značky Brembo.
Ford žádá o patent na název Megazilla. Patrně pro nový motor V8
Mimo technických vylepšení se zákazníci mohou těšit i na nový aerodynamický paket se zadním spoilerem, difuzorem a dalšími prvky. Pod kapotou zůstává přeplňovaný motor EcoBoost o objemu 2,3 litru, který dosahuje výkonu 280 koňských sil a točivého momentu 420 Nm.
Sadu ST lze už od uplynulého týdne objednávat prakticky ve všech evropských zemích včetně České republiky, přičemž první vozidla s tímto vylepšením dorazí k zákazníkům už letos v listopadu. Nový paket se v Česku nabízí v oficiálním konfigurátoru za 86 tisíc korun.