Článek
Třetí generace „supersportu pro dělnickou třídu”, jak Focusu RS říkají v Británii zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy. Ereso přestane zrychlovat při 266 km/h.
A co je zajímavé, v Česku bude tato čtyřkolka o dvě stě tisíc levnější než méně výkonné Subaru WRX STI. Objednávat lze Focus RS již nyní, první zákazníci se dočkají v lednu 2016. Základní cena činí na tuzemském trhu 915 900 korun.
Čtyřválec má větší turbo, točí 6800 otáček
O pohon se stará celohliníkový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,3 litru, který znáte třeba z nového mustangu. Ve Focusu RS byl přepracován – twin-scroll turbodmychadlo je větší, stejně jako mezichladič. Motor bude mít výkon – a to Ford tajil nejméně půl roku – 350 koní (257 kW). Motor lze vytočit do 6800 otáček.
Točivý moment vrcholí hodnotou 440 Nm během 2000 až 4500 otáček, po dobu 15 sekund lze díky overboostu z motoru dostat ještě o 30 Nm více.
Převodovka je šestistupňová, přímo řazená. Standardem jsou pneumatiky Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. K dispozici budou i „lepivé“ Pilot Sport Cup 2, určené zejména pro závodní okruhy.
První Focus RS s pohonem všech kol
Focus RS vůbec poprvé dostane pohon všech čtyř kol. Ford tento systém se dvěma elektronicky řízenými lamelovými spojkami nazývá Ford Performance All-Wheel-Drive. Pohon na všechna čtyři kola nabídne dynamické vektorování točivého momentu. Hnací moment lze přenést nejen v podélném, ale i v příčném směru – mezi levým a pravým zadním kolem.