Článek
Focus RS bude pohánět 2,5 litrový benzínový pětiválec s výkonem naladěným na rovných 300 koní (spekulovalo se o 280 koních výkonu). Točivý moment přesáhne 410 Nm. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje do šesti sekund. Finální hodnota zatím není známá, protože vývoj modelu ještě není u konce.
:. Ford Focus RS (2009). Na snímku je koncept, ale sériová verze se snad lišit nebude. Foto: Ford
Jasné už je, že půjde pouze o předokolku. Představitelé Fordu vysvětlili, že pohon 4x4 by znamenal enormní nárůst hmotnosti a hravost podvozku by tak přišla vniveč. Stále tu máte samosvorný diferenciál, který zaručí zábavu za volantem. Elektronická stabilizace bude naladěna tak, aby systém zasahoval až v kritické situaci. Mnozí potenciální kupci doufají, že ESP bude plně vypínatelné.
:. Pracoviště řidiče vypadá jako běžný Focus, zajímavým detailem jsou tři budíky uprostřed palubní desky. Foto: Ford
Řízení je rovněž strmější a o bezpečné zastavení se budou starat brzdy s kotouči o průměru 336 milimetrů vpředu a 300 mm vzadu. Litá kola dostanou rozměr 19 palců.
Na trh by měl Focus RS přijít začátkem roku 2009. Vypadá to, že půjde o nejlepší sportovní předokolku současnosti. Snad bude k dispozici i jedová zelená barva, vypadá totiž výtečně.