Článek
Focus po faceliftu zůstává dostupný v karoseriích hatchback i kombi, a také ve specifických výbavách. Včetně sportovně střižené ST-Line nebo oplastované Active do lehkého terénu. Vrcholem je stále sportovní varianta ST.
Stálice nižší střední třídy ve své čtvrté generaci po třech letech na trhu dostala nový vzhled přídě. Standardem jsou LED světlomety odlišného tvaru a grafiky, stejně jako u fiesty je nově logo přesunuto přímo do větší masky chladiče. Vzadu je největší změnou grafika LED svítilen.
Ford Fiesta přijíždí po modernizaci, logo přesouvá do masky
Do interiéru se nastěhovala digitální revoluce, podobně jako u konkurence. Řeč je o minimálním použití tlačítek. Většina funkcí včetně ovládání ventilace se nastěhovala do 13,2palcové obrazovky s novým systémem Sync 4. Má navigaci využívající cloudové úložiště nebo pokročilé hlasové ovládání.
Tisková zpráva mlčí o dosavadních vrcholných motorech pro běžné verze, tedy zážehové patnáctistovce a vznětovém dvoulitru. Zdá se tak, že na trh inovovaný focus dorazí hlavně s litrovým tříválcem. Standardní verze má výkon 92 kW, 125 koní, s mild-hybridní asistencí stejně tak, nebo 114 kW, 155 k.
Test Fordu Focus Active 2,0 EcoBlue: Není jen dalším crossoverem
Vznětovou alternativou zřejmě zůstane jen čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 88 kW, 120 k. Vrcholné ST si ponechává 2,3litrový čtyřválec o výkonu 206 kW, 280 k.
České ceny zatím nejsou známé, stejně jako příjezd novinky na tuzemský trh.