Článek
Aktivní odpružení Fordu Focus, které tento model bude mít za příplatek, dostane schopnost prediktivně reagovat na díry v silnici. Pomocí tuctu senzorů „uvidí” díru a vůz na ni připraví.
Nastaví tlumič na nejtvrdší možnou úroveň, aby kolo do díry nezapadlo tak hluboko. V podstatě tedy kolo „přelétne” dno díry a náraz na druhé straně nebude tak silný, uvádí automobilka.
To má snižovat diskomfort jízdy a také riziko poškození podvozku od nekvalitních silnic. De facto to ale znamená, že kolo na určitou dobu ztratí kontakt s vozovkou, což může být problematické při nouzovém brzdění.
Systémy, které se aktivně snaží „žehlit” silnici, tedy upravovat charakteristiku odpružení v reálném čase tak, aby konstrukce auta a posádka díru pocítily co nejméně, nejsou úplnou novinkou.
Jenže většinou je vídáme v luxusních autech s miliónovými cenovkami. Focus nabízí tento systém za příplatek 25 500 korun u verzí Titanium a Vignale, resp. 21 500 korun u verze ST Line. Focus s tímto systémem tedy lze koupit i za méně než 600 tisíc korun.