Článek
Ford v minulém týdnu po 47 letech ukončil výrobu hatchbacku Fiesta, aby uvolnil výrobní kapacitu pro elektrický crossover Explorer, stojící na platformě MEB koncernu Volkswagen. Neznamená to však, že by jméno Fiesta nadobro zmizelo, alespoň podle zjištění magazínu Autonews.
Tomu šéf evropské divize Fordu Martin Sander naznačil, že existuje možnost, aby někdy v budoucnu došlo ke znovuzrození fiesty v podobě malého elektromobilu. Ford podle Sandera má „velmi konstruktivní a pozitivní kooperaci s Volkswagenem a zkoumají možnosti, jak to posunout na další úroveň“.
Modrý ovál již má v plánu postavit druhý crossover na platformě MEB, který by se mohl jmenovat Capri. Možnost další spolupráce je otevřená a podle magazínu Autocar existuje šance, že by mohla nabýt formy elektrické fiesty na platformě MEB Entry.
Konec po 47 letech. Ford tento týden vyrobí poslední fiestu
Tu představil koncept VW ID. 2all a kromě malého elektrického Volkswagenu má podpírat také obdobné vozy od Seatu či Škody. Do prodeje se tyto vozy mají dostávat od roku 2025.
Pro Ford nicméně její případné použití není prioritou. „Prvořadou prioritou pro nás je dostat vlastní platformu a vlastní technologie do Evropy, protože opravdu věřím, že vyvíjíme velmi, velmi konkurenceschopnou platformu,“ uvedl na toto téma Sander.
Kromě toho Ford připravuje elektrickou verzi crossoveru Puma, jejíž technický základ bude v architektuře konvenčních aut. Na podobném základě se chystají také elektroverze tournea a Transitu Courier.
„Musíme dělat moudré volby a rozhodovat, kam pošleme peníze, kde uděláme nutné investice, abychom byli v černých číslech. V současnosti, s cenami baterií, nevidím elektrickou fiestu v blízké budoucnosti,“ uzavřel Sander.