Článek
Tradiční zástupce segmentu B následuje elektrifikaci modelů modrého oválu. U Fordu se to hybridními a elektrickými modely hemží čím dál více. Do konce letošního roku chystá uvést 14 takových vozidel. Fiesta se však spokojí s tou nejméně pokročilou formou.
Mild hybridní ústrojí je parťákem k litrovému přeplňovanému tříválci. V nabídce je varianta s výkony 125 a 155 koňských sil. Vždy v páru s manuální šestistupňovou převodovkou, dvouspojková skříň je k mání jen u nehybridní varianty.
Ford Mustang Mach 1 se vrací. Voní benzínem a míří na okruhy
Mild hybridní technologie znamená zástavbu 48V sítě a startér-generátoru, který pomáhá svými 24 N.m v nízkých otáčkách, čímž o pět procent snižuje normovanou spotřebu paliva na rovné 4 litry na 100 km. Navíc rekuperuje brzdnou energii a zajišťuje hladší starty v režimu zapnutého systému stop-start.
Nové ústrojí na českém trhu startuje ve výbavě Titanium na akční ceně 394 900 korun. V nabídce asistenčních systémů nově přibyl například adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek a jízdní módy, včetně sportovního „terénního”. Upraveno bylo i uživatelské prostředí infotainmentu.