Článek
Nabídka aktuálního Fordu Fiesta se od roku 2017 rozšířila nejen o ostré ST, ale i o sportovně vyhlížející ST Line či o dobrodružný Active. Všechny tyto verze nyní přijíždějí po modernizaci.
Vizuálně zahrnuje nové nárazníky, příď má větší masku chladiče, kam se přesunulo logo. Odlišné jsou i světlomety, které mohou mít funkci Matrix LED, tedy vykrývání okolního provozu v dálkovém režimu. To je v mainstreamovém segmentu B stále vzácný prvek výbavy.
Uvnitř je nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. V rámci vylepšení asistenčních systémů si do fiesty našlo cestu mimo jiné i varování před najetím na dálnici v protisměru, využívající vpředu umístěnou kameru.
Paleta motorizací nadále staví na přeplňovaných litrových tříválcích s mildhybridní asistencí, které byly uvedeny dříve. Nabídnou 92 či 114 kW výkonu. Alternativou ale zůstává i stejný motor bez mildhybridní části ústrojí, který má 74 kW.
Skvěle jezdí, levný není. Test nového Fordu Fiesta
Ostré ST dostalo v rámci faceliftu nová sportovní sedadla a režim Track. Patnáctistovka stále disponuje 147 kW, ale točivý moment vzrostl o 30 Nm na 320 Nm.
České ceny ani datum příchodu novinky na trh zatím Ford neoznámil.