Článek
Kdybychom chtěli přirovnat budoucí Ford Fiesta k jinému vozu, museli bychom sáhnout třeba k Fiatu Palio. To bylo také konstruované k tomu, aby bylo možné jej prodávat na všech kontinentech. Jenže Fiesta na to jde jiným směrem.
Kdybychom chtěli přirovnat budoucí Ford Fiesta k jinému vozu, museli bychom sáhnout třeba k Fiatu Palio. To bylo také konstruované k tomu, aby bylo možné jej prodávat na všech kontinentech. Jenže Fiesta na to jde jiným směrem.
Nechce se zakuklit to obecné průměrnosti, aby se všude našel nějaký ten zákazník. Naopak.
Fiesta vychází po designerské stránce z konceptu Verve. Opět je zde použit dramatický kinetický design, který se tak osvědčil u dalších modelů značky. Zde je však dotažen do hodně sportovní podoby a nenajdeme zde mnoho kompromisů.
Fiesta vychází po designerské stránce z konceptu Verve. Opět je zde použit dramatický kinetický design, který se tak osvědčil u dalších modelů značky. Zde je však dotažen do hodně sportovní podoby a nenajdeme zde mnoho kompromisů.
Z konceptu zůstalo opravdu hodně. Na výstavní ploše pak novináře velmi zaujala pětidveřová varianta, která a fotografiích před premiérou představená nebyla.
Ford Fiesta v pětidveřové verzi.foto: Novinky/Jan Čech
I v interiéru je dominantou futuristicky pojatá středová konzola, jejíž vzhled i logika ovládání byly inspirovány filozofií mobilních telefonů. Soustava velkých otočných přepínačů uprostřed konzoly má původ v konceptu Verve.
I v interiéru je dominantou futuristicky pojatá středová konzola, jejíž vzhled i logika ovládání byly inspirovány filozofií mobilních telefonů. Soustava velkých otočných přepínačů uprostřed konzoly má původ v konceptu Verve.
Trojice ovladačů, jejichž vzhled byl inspirován moderními sprchovými hlavicemi, je zasazena do panelu ve tvaru kosočtverce.
Na první pohled je jasné, že Ford Fiesta je příbuzný Mazdy 2, se kterou sdílí podvozkovou skupinu.
Na první pohled je jasné, že Ford Fiesta je příbuzný Mazdy 2, se kterou sdílí podvozkovou skupinu.
Velikostně je na tom přibližně stejně jako Mazda (přesné rozměry zatím Ford nedal k dispozici). Ale pod kapotou se už objevují motory z produkce Fordu.
:. Na autosalonu byla poprvé představena pětidveřová verze.foto: Novinky/Jan Čech
Základním agregátem je zážehový čtyřválec o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW. Ale podívejme se na další agregáty, které jsou také jistě velmi zajímavé. Najdeme zde nový zážehový motor Duratec 1,6 l TI-VCT o výkonu 84 kW nebo čtrnáctistovky s výkonem 59 kW (zážehová verze) a 50 kW (vznětová verze).
Základním agregátem je zážehový čtyřválec o objemu 1,25 l s výkonem 44 kW. Ale podívejme se na další agregáty, které jsou také jistě velmi zajímavé. Najdeme zde nový zážehový motor Duratec 1,6 l TI-VCT o výkonu 84 kW nebo čtrnáctistovky s výkonem 59 kW (zážehová verze) a 50 kW (vznětová verze).
V nabídce je samozřejmě i klasická vznětová šestnáctistovka TDCI s výkonem 66 kW. I ve své nejnovější generaci zůstává Fiesta u osvědčeného uspořádání se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu.
Ford Fiesta se začne na našem trhu prodávat patrně od pozdního podzimu tohoto roku. Ceny zatím ještě nejsou známé.