Článek
Tohle není tak úplně novinka. Vždyť tohle nejrychlejší užitkové auto bylo představeno už v lednu na autosalonu v Detroitu. Jenže tam stále nebyla oficiální data k motoru. Ta se objevila až teď. Zvláštní že? Každopádně nový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru EcoBoost s přeplňováním má podle oficiálních tabulek hodnotu 335 kW (450 koní) a točivý moment 691 Nm. Přitom spotřeba by měla být 15,6 l na 100 km ve městě, 13,7 l na 100 km na dálnici a v kombinaci 14,7 l na 100 km.

Ford F150 Raptor (2017)

Ford F150 Raptor (2017)
Porovnejme to s předchozím agregátem, což nebylo nic jiného než atmosférický osmiválec o objemu 6,2 l, který nabízel 306 kW (411 koní) a 588 Nm. To vše se spotřebou 19,6/14,7 /18,9 l na 100 km.

Ford F150 Raptor (2017)

Ford F150 Raptor (2017)
Nový raptor vychází ze standardního základu modelu F150, který je nově celý z hliníku. Je tedy výrazně lehčí, a tedy i výrazně úspornější. Samozřejmě že nemluvíme o raptoru a ohromných velkotonážních Super Duty verzích. Raptor dostal pro ročník 2017 nové i tlumiče Fox, které mají několik nastavení. Mezi ně patří třeba mód Baja, který je určen přímo pro řádění v písečných dunách. V Česku tedy ne úplně využitelné, ale proč ne.

Ford F150 Raptor (2017)