Článek
Ford F-150, jeden z nejprodávanějších automobilů ve Spojených státech, se ve verzi Raptor stal symbolem amerických sportovních pick-upů a offroadů. O titul nejsilnějšího zběsilého pick-upu ho však před několika lety připravil konkurenční RAM TRX, pod jehož kapotou byl uložen 6,2litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 Hellcat, naladěný na 702 koní.
Modrý ovál, který do standardního modelu F-150 Raptor instaluje přeplňovaný motor V6, neměl na model TRX dlouho odpověď. Řešením se nakonec stal až model F-150 Raptor R, pod jehož kapotu putoval 5,2litrový kompresorem přeplňovaný motor ze sporťáku Shelby GT500.
Ovšem zatímco Shelby GT500 nabízel výkon až 760 koní, Ford F-150 Raptor R byl naladěn na 700 koní. Důvodem byla snaha nabídnout více síly v nižším spektru otáčkoměru, jenže Raptor R tak pořád zůstával slabší než RAM 1500 TRX. I když jen o dva koně.
Pro titul nejvýkonnějšího sériově vyráběného pick-upu si ale nakonec Ford F-150 Raptor R stejně došel. Díky nedávné modernizaci, která přinesla upravenou masku a světla, dynamické směrovky, upravené výbavy a různé drobnosti, totiž Raptor R získal dalších 20 koní, čímž se finální výkon vyšplhal na 720 koní.
K navýšení výkonu mělo přispět jak upravené naladění motoru, tak i omezení ztrát v nasávaném vzduchu, k čemuž přispěla úprava karosářských panelů. Maximální točivý moment zůstává 868 Nm, dostupný by však měl být v širším spektru otáček.