Hlavní obsah

Ford chce zachránit prodeje elektromobilů pomocí spalovacího motoru

2:42
2:42

Poslechněte si tento článek

Americká automobilka Ford pracuje na technologii prodlužovače dojezdu v podobě spalovacího motoru, která se zejména v Číně stává velmi populární. Značka tak může oživit zájem o elektromobily i na domácím trhu.

Foto: Ford

Elektrický Ford Mustang Mach-E

Článek

Prodeje čistě elektrických vozidel značky Ford loni klesly o 9 procent, a to navzdory uvedení nových modelů Explorer a Capri na evropské trhy. Příjmy divize Model E, zodpovědné za prodeje elektromobilů, pak měly klesnout dokonce až o 35 procent, zejména v důsledku nutnosti zavést slevy na elektrické modely na americkém trhu.

Značka si navíc uvědomuje, že přimět zákazníky na americkém trhu k přesednutí z klasických automobilů do elektromobilů nebylo snadné už před návratem Donalda Trumpa do Bílého domu, nyní však může být situace ještě komplikovanější.

Určitým řešením z komplikované situace by se pro automobilku mohla stát technologie prodlužovače dojezdu, na jejímž vývoji nyní pracuje, jak nedávno uvedl šéf automobilky Jim Farley. Technika, která se v poslední době stala mimořádně populární například v Číně, má totiž hned několik benefitů.

Test elektrického Fordu Explorer: Vydařená změna identity

Testy

Předně vysvětleme, že automobily s technologií prodlužovače dojezdu jsou osazeny spalovacím motorem, který ovšem není přímo propojen s koly, čímž se liší od běžných plug-in hybridů. Místo toho motor pouze generuje elektrickou energii pro baterie a elektrický pohon.

Díky možnosti do vozu jednoduše dotankovat palivo tak odpadá obava z dojezdu, současně však může automobilka také použít menší baterii, čímž výrazně sníží náklady na výrobu elektromobilu a také jeho cenu. Oproti plug-in hybridům navíc vozy s tímto systémem nepotřebují převodovku a mnoho komponent druhého pohonného systému.

Foto: Ford

Elektrický pick-up Ford F-150 Lightning ve sportovní verzi Switchgear

Spalovací motory v roli prodlužovače dojezdu by pak měly pracovat za ustálených a optimálních podmínek, díky čemuž mají nižší spotřebu, emise a nemusí o sobě ani dávat vědět vyšším hlukem. Navíc se ke slovu dostávají až v momentě, kdy uživateli skutečně dojde energie v bateriích.

Farley se o popularitě těchto systémů přesvědčil během návštěvy Číny, kde navíc zjistil, že o nich majitelé stále uvažují jako o elektromobilech a také je tak využívají.

„Nepovažují je za hybridy nebo plug-in hybridy. Z 95 % je využívají jako elektromobily a každý večer je zapojují do zásuvky,“ uvedl Farley během nedávné prezentace výsledků Fordu.

Ford se vrátí do vrcholné kategorie v Le Mans. Chce porazit Ferrari

AutoMoto

Elektrický Ford Mustang na americkém trhu překonal prodeje spalovacího

AutoMoto
Související témata:
Prodlužovač dojezdu

Výběr článků

Načítám