Hlavní obsah

Ford chce skončit s nudnými auty, zaměří se na ikony

Šéf automobilky Ford se chce namísto nudných aut zaměřit na ikonická vozidla. Mainstreamové modely, které postupně mizí z evropského trhu, mají nahradit modely pro nadšence. Pravděpodobně s vyšší cenovkou.

Foto: Ford

Ford Mustang patří k největším ikonám značky.

Článek

Konec nudným autům je heslo, které si často spojujeme především s Akio Toyodou, šéfem automobilky Toyota, díky kterému dnes japonská značka nabízí vozy s výrazným designem, a především také nebývale pestrou paletu sportovních strojů. Tedy alespoň v místech, kde není trh sešněrován spoustou omezení.

S nudnými auty chce však skoncovat i Jim Farley, šéf automobilky Ford. Tato informace zazněla během jeho rozhovoru pro Car Magazine. Místo toho se chce značka Ford zaměřit především na ikonické modely.

„Odcházíme od nudných automobilů k ikonickým vozům,“ uvedl Farley během rozhovoru pro Car Magazine. „Vždycky jsme se snažili konkurovat v srdci trhu s osobními vozy, což se nám u modelů Mondeo, Focus a Fiesta příliš nedařilo. Mnoho zákazníků je milovalo, ale nikdy nemohly ospravedlnit větší přidělení kapitálu - na rozdíl od užitkových vozů.“

Ford Focus je už 25 let stálicí v nabídce značky. Třicítky se nedožije

AutoMoto

Modely Fiesta a Mondeo už na evropském trhu skončily, Ford Focus by pak měl z nabídky zmizet v příštím roce. Ani u jednoho z modelů se přitom neočekává přímý nástupce, jak dodává Motor1. Značce tak nyní mezi mainstreamovými modely z vlastní produkce zbývá už jen malý crossover Ford Puma a větší SUV Kuga.

Kromě toho nabízí Ford na evropském trhu také dvojici elektrických crossoverů Explorer a nově i Capri, které ovšem stojí na koncernové platformě MEB. V podstatě se tak jedná o sourozence modelů Volkswagen ID.4 a ID.5. Nabídka elektrických vozů by se však brzy měla rozrůst ještě o elektrickou verzi Fordu Puma.

Foto: Ford

Ford Puma patří k nejpopulárnějším modelům značky, navíc se brzy dočká elektrické verze.

Ikonickými modely, na které by se měla značka do budoucna zaměřit, se pak rozumí stroje jako Bronco, Mustang nebo sportovně laděné offroady s označením Raptor. Značka se navíc chystá výrazněji zapojit do světa motorsportu. Stane se dodavatelem motorů pro Formuli 1 a nový mustang se zapojí do série Le Mans.

„Ford nikdy nefinancoval produkty pro nadšence - vždy šlo o vedlejší činnost. Nyní s mustangem, raptorem a broncem jsou naším byznysem,“ dodal šéf automobilky v rozhovoru.

Je však otázkou, jak se konec nudných modelů promítne do výsledků značky na starém kontinentu. Prodeje vozů s modrým oválem ve znaku totiž v Evropě klesají, stejně jako zastoupení značky na trhu. Osobní modely, které na trhu zůstanou, se přitom rozhodně nebudou podbízet cenou.

Vedení Fordu označilo čínské automobilky za existenční hrozbu

AutoMoto

Ford přivádí do Evropy netradiční spojení, pick-up s plug-in hybridním pohonem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám