Hlavní obsah

Ford Capri je zpět, s předchůdci má ale společné jen jméno

Automobilka Ford představila další čistě elektrický model pro evropské trhy, který stojí na platformě MEB koncernu Volkswagen a oživuje ikonické jméno sportovního kupé Capri. Je stylovější verzí modelu Ford Explorer, oproti kterému je novinka jen nepatrně dražší.

Foto: Ford

Ford Capri

Článek

Evropské zastoupení automobilky Ford se pochlubilo novým čistě elektrickým modelem, který oživuje ikonické jméno Capri. Původní sportovně střižené kupé, které mělo být evropským ekvivalentem Fordu Mustang, bylo představeno v roce 1969 a ve třech generacích se vyrábělo až do roku 1986.

Namísto dvoudveřového kupé ale slavné jméno nově zdobí čtyřdveřové SUV kupé, které stejně jako Ford Explorer díky spolupráci s Volkswagenem stojí na koncernové čistě elektrické platformě MEB. Je tedy příbuzným například Škodě Enyaq Coupé nebo Volkswagenu ID.5.

Foto: Ford

Elektrický Ford Explorer

Od exploreru se capri výrazně liší svým osobitým stylem, který na historické kupé odkazuje například tvary světel, masky i bočního prosklení.

Vůz měří 4634 mm na délku, 1872 mm na šířku (bez zrcátek, se zrcátky 2063 mm), 1626 mm na výšku a rozvor má hodnotu 2767 mm. Zavazadelník nabízí základní objem 572/567 litrů (v závislosti na výbavě), maximální objem je 1510/1505 litrů.

Ford představuje elektrický Explorer, nabízí bohatou výbavu i pohon všech kol

AutoMoto

Kabina svým rozvržením navazuje na čistě elektrický Ford Explorer. Před řidičem je malý 5“ digitální přístrojový štít, uprostřed palubní desky pak vidíme 14,6“ displej infotainmentu SYNC Move, který se dá naklápět a za kterým je ukryta praktická schránka s označením My Private Locker. Středová konzole pak nabízí objem 17 litrů.

Již ve standardu nabídne vůz elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla či vyhřívaný volant, sedadlo řidiče s masážní funkcí, bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay/Android Auto, dvouzónovou klimatizaci, předehřev baterie a mnoho dalšího.

Za příplatek jsou dostupná sedadla s AGR certifikací, tepelné čerpadlo, panoramatická střecha nebo paket obsahující například i bezdotykové ovládání pátých dveří, které je také součástí vyšší výbavy Capri Premium. Ta nabízí také kvalitnější audiosystém nebo nastavitelné ambientní osvětlení.

Ford Capri bude dostupný celkem ve třech konfiguracích, úplný základ nabídky však bude dostupný k objednání až od konce roku 2024. Nejdostupnější model bude osazen baterií s využitelnou kapacitou 52 kWh a zadním elektromotorem o výkonu 125 kW (170 k), dojezd ale automobilka zatím nezveřejnila.

Prozatím základní, a již nyní dostupná, verze Extended Range RWD je osazena Lithium-ion NMC akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh, který napájí na zadní nápravě uložený elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) s 545 Nm točivého momentu.

Základní capri tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, maximální rychlost je 180 km/h a dojezd dle WLTP by měl být až 627 kilometrů. Rychlonabíjení je podporováno při výkonu až 135 kW, díky čemuž by nabití z 10 na 80 procent mělo trvat 28 minut.

Foto: Ford

Příď se svými tvary snaží odkazovat na původní sportovní kupé, které je vidět v odrazu

Vyšší verze Extended Range AWD je osazena Lithium-ion NMC baterií s využitelnou kapacitou 79 kWh, která napájí elektromotory na obou nápravách. Kombinovaný výkon je 250 kW (340 k), přičemž zadní elektromotor nabídne 545 Nm točivého momentu, zatímco přední poskytne 134 Nm.

Elektromobil s hmotností bezmála 2,2 tuny zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy, maximální rychlost ale zůstává 180 km/h. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat kolem 592 kilometrů, nabíjení je ale podporováno při výkonu až 185 kW, díky čemuž by nabití z 10 na 80 procent mělo trvat 26 minut.

Foto: Jiří Smutný

Ford Capri RS2600 LV, zrestaurovaná verze z roku 1971

Základní verze modelu, která bude k objednání až od konce tohoto roku, začíná od ceny 1 126 900 Kč. Již nyní dostupná základní verze s vyšší kapacitou baterie a výkonem 210 kW (286 k) od ceny 1 229 900 Kč a vrchol nabídky s největší baterií a pohonem všech kol bude k mání od 1 329 900 Kč.

V půlce závodu musel zastavit, přesto vyhrál. Ford je novým králem Pikes Peak

AutoMoto

Ford Mustang GTD má místo zadních sedaček okno, odhaluje speciální podvozek

AutoMoto

Výběr článků

Načítám