Článek
Elektrické brzdy postupně vytlačují klasické mechanické „ručky”. Mají výhodu v tom, že zabírají méně místa a v krizové situaci dovedou nouzově brzdit - třeba spolujezdec může jejich zatažením auto zcela zastavit, pokud kupříkladu řidič zkolabuje.
Jednou z nevýhod elektrických ručních brzd, která je ovšem pro běžné motoristy nepodstatná, je, že jejich zatažením třeba při jízdě na sněhu je zadní kola neutrhnou. Oblíbená zimní radovánka na opuštěná parkoviště či letištní plochy tak zůstává vyhrazena autům se zadním pohonem nebo všemi hnanými koly.
Ford nyní přichází se zajímavým doplňkem pro Focus RS. Jde o obří páku, která elektronicky zablokuje zadní kola (Focus RS má pohon všech kol GKN Twinster s aktivním zadním diferenciálem). Nejde o hydraulické provedení jako mají rally auta, ale takovouto vychytávku žádný jiný výrobce nenabízí. Co to s Focusem RS udělá, názorně ukazuje přiložené video.
Elektronickou ruční brzdu si můžete koupit za 999 dolarů, tj. zhruba 22 tisíc korun.