Hlavní obsah

Ford Bronco přijíždí na český trh

Ford Bronco bude na českém trhu k mání zprvu ve dvou variantách, z nichž ta dražší je připravená na skutečně těžký terén. Obě mají pod kapotou V6 a oběma lze sundat střechu i dveře.

Foto: Ford

Ford Bronco Badlands

Článek

Reinkarnovaný Ford Bronco se mnoho měsíců po uvedení v USA dostává také do Česka. Automobilka ho uvádí ve dvou variantách s jediným motorem - zážehovým šestiválcem EcoBoost o objemu 2,7 litru, který díky přeplňování dvěma turbodmychadly dává 246 kW (335 koní) a 563 Nm.

Motor spolupracuje s desetistupňovou samočinnou převodovkou a přídavnou převodovkou, která nabízí redukční převod. Standardně jsou poháněna zadní kola, vůz však umí pohánět i všechna kola na asfaltu v režimu 4A, všechna kola s pevným spojením náprav v režimu 4H nebo totéž v redukovaném převodu označeném 4L.

Ford zatím sdílel fotografie pouze jedné z oněch dvou verzí, nazvané Badlands. Ta se oproti druhé variantě Outer Banks vyznačuje sériově dodávanými uzávěrkami obou nápravových diferenciálů a elektronicky rozpojitelným předním stabilizátorem, který zlepšuje zkřižitelnost náprav a zásadně zvyšuje pohodlí při jízdě v terénu.

Za volantem nového Fordu Ranger Raptor: Supersport do terénu

Testy

Má také tlumiče Bilstein s externími zásobníky oleje, které snižují riziko přehřátí oleje v extrémní zátěži. Vůz má rámovou konstrukci, stejně jako jeho hlavní konkurent Jeep Wrangler, přední náprava má nezávislé zavěšení a vzadu je tuhá náprava s pětiprvkovým zavěšením.

Podvozek je pečlivě zakrytován, aby nemohlo dojít k poškození, a k mání jsou boční nášlapy, které jsou podle tiskové zprávy tak silné, že se o ně může vůz v těžkém terénu opřít.

Obě verze nabídnou dveře s bezrámovými okny, které je možné demontovat, stejně jako odnímatelnou střechu. Dveře a dva ze čtyř dílů střechy navíc lze uložit na palubě, není nutné je nechávat v garáži. Sejmout je možné i přední masku a nárazník, kdyby je majitel chtěl nahradit nějakými tuningovými díly.

Nechybí ani bohatá elektronická výbava pro jízdu v těžkém terénu. Základem je možnost volby jízdních režimů pro silnici či terén; ke standardním režimům pro písek a bahno či hluboké koleje přidává verze Badlands ještě režim pro „plazení“ po kamenech a mód Baja, který je stejně jako u Rangeru Raptor určen pro rychlou jízdu po polních cestách.

Je tu i offroadový tempomat nazvaný Trail Control, díky němuž vůz udržuje rychlost až 31 km/h a řidič se může věnovat jen volbě stopy. Trail Turn Assist zase využívá brzdový systém k tomu, aby zmenšil poloměr otáčení až o 40 procent. A systém Trail One-Pedal Drive umožňuje vůz ovládat jen plynovým pedálem; po jeho uvolnění vůz začne brzdit až do zastavení.

Za zmínku stojí i interiér, který dostal všemožná madla, ale hlavně je odolný proti vodě a blátu. Spínače jsou utěsněny silikonem a opatřeny pryžovými dotykovými ploškami. Bezdrátová nabíječka telefonu ho má udržet na místě i v extrémním náklonu. A na horní straně palubní desky jsou předpřipraveny úchyty na držáky mobilů nebo kamer.

Standardem je infotainment Sync 4 s podporou Apple CarPlay a Androidu Auto a také audiosystém Bang & Olufsen s 10 reproduktory.

Ford za bronco bude chtít nejméně 1 949 900 korun v případě verze Outer Banks, drsnější Badlands je k mání za cenu od 2 054 900 korun. Zda a kdy přijdou na trh nějaké další, snad i levnější verze s dříve avizovaným zážehovým čtyřválcem, zatím není známo.

Ještě více retro. Ford ukazuje bronco ve speciální edici

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám