Článek
Od začátku automobilismu se auta řídí vsedě. Ford ovšem dostal nápad, že by v určitých situacích nebylo na škodu při řízení stát, a pojišťuje si ho žádostí o patent.
Vůz, kterému by se taková funkce podle automobilky mohla hodit, je terénní vůz Bronco. „Existují speciální případy při jízdě mimo asfalt, kde terén či manévry vyžadují, aby byl řidič v jiné pozici než vsedě na sedačce,“ píše firma v žádosti o patent zveřejněné začátkem července.
Chce tedy na horní stranu rámu čelního okna umístit ovládací prvky, kterými by řidič mohl vůz řídit, zatímco by obhlížel terén z výšky. „Řidič může shledat tuto pozici výhodnou ve snaze získat lepší výhled na různé části vozu při jízdě mimo asfalt,“ píše dále automobilka.
Vůz by měl senzory k tomu, aby poznal, že je řidič stále ve vozidle, byť nesedí v sedačce. Dnes je běžné, že vozy pomocí čidla obsazení sedadla a zapnutí bezpečnostního pásu hlídají, zda je řidič na svém místě, a podmiňují tím kromě řady elektronických funkcí třeba i možnost řazení.
Zda ovšem automobilka takovýto nápad uvede do praxe, nebo zda tato žádost o patent je jen běžná snaha o pojištění nápadu, aby ho nikdo nemohl ukrást, je zatím ve hvězdách.