Článek
Na první pohled jsou patrné změny v předních a zadních partiích vozu. Předek byl sjednocen s nejmladším členem rodiny focusů C-Maxem. Kapota motoru má jiný prolis, který opticky rozšiřuje blatníky, maska chladiče dostala stejně jako všechny nové fordy chromované rámování. Záď vozu nese nové svítilny, které jsou rovněž vertikální, nicméně užší a podle mého názoru pohlednější.
Při pohledu z boku si focus zachovává osobitost, kterou před lety zaujal a v rychle se měnícím prostředí automobilového průmyslu si ji dokázal zachovat. Nastupující generace focusů vyjede nejprve v provedení tří a pětidveřového hatchbacku a kombi. Rodinu má pak v roce 2005 doplnit čtyřdveřový sedan.
Nový focus povyrostl a dospěl
Oproti dosluhující generaci nový focus vyrostl. Nic jiného se ani očekávat nedalo, neboť jedním z nepsaných pravidel současné automobilové produkce je skutečnost, že nový model musí nabízet více prostoru. Novinka tak dostala do vínku o 25 mm větší rozvor, který dosahuje hodnoty 2640 mm. Nové hatchbaky jsou delší o 168 mm, širší o 138 mm a vyšší o 17 mm. Kombík je o 19 mm delší a o 138 mm širší. Rozvor a výšku má stejnou s hatchbacky.
.: ANKETA |
Oznámkujte design nového Fordu Focus. |
Hlasujte v anketě na konci článku. |
Jedním z největších očekávání je, jak se nový focus bude chovat na silnici. Podvozek, na kterém celá modelová řada bude jezdit, je totiž společným prvkem s Mazdou 3, C-Maxem a Volvem S40. Mazda byla díky němu mnohými novináři vynášena do nebes. Tuhost celé karosérie byla podle automobilky zvýšena o 10 procent.
Elektro-hydraulický posilovač
Lepší ovladatelnost vozu v nižších rychlostech má zajistit elektro-hydraulický posilovač (EHPAS) u všech verzí s výjimkou benzínových agregátů 1,4 a 1,6 l Duratec, které budou mít posilovače hydraulické. Posilovač EHPAS má podle slibů automobilky poskytovat řidiči i větší jistotu a kvalitu ovládání vozu při vyšších rychlostech.
Nabídka pohonných jednotek uvádí čtyři zážehové a dva vznětové agregáty. Úplnou novinkou je přitom benzínový motor 1,6 l Duratec Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing) s proměnným časováním ventilů. Disponuje výkonem 84 kW (115 koní). Díky systému Ti-VCT nabízí vyšší točivý moment při úspoře paliva až o pět procent. Zážehové jednotky doplňují motory s 16ventilovou technikou o objemech 1,4 l (výkon 59 kW/80 k); 1,6 l (74/100) a 2,0 l (106/145).
Zdokonaleny byly naftové motory Duratorq TDCi s vysokotlakým vstřikováním common-rail. Ke slovu se zde dostávají agregáty 1,6 l (80/109) a 2,0 l (100/136), které premiérově vyjely v C-Maxu. Tyto celohliníkové motory s nízkým třením nabízejí optimální rovnováhu točivého momentu při nízkých otáčkách. Diesly budou na přání vybaveny filtrem pevných částic.