Článek
Znovuzrozená automobilka Fisker, která v továrně Magna Steyr ve Štýrském Hradci už vyrábí elektromobil Ocean, pracuje na dalším, menším elektrickém crossoveru. Jak už dříve odhalila, bude se jmenovat Pear, tedy „hruška“, a má být vyzyvatelem již známých aut, jako je např. Volkswagen ID.3.
Video pořízené v San Franciscu v minulém týdnu ukazuje pear v bohatém maskování přejíždět most na 6. ulici. Později byl ten stejný prototyp zachycen zaparkovaný nedaleko, a tak se na něj můžeme lépe podívat.
Vůz má být v sériové formě 4,55 m dlouhý, což je o poznání více než zmíněný Volkswagen ID.3, a jeho cena má být 29 900 dolarů (cca 691 tisíc korun) za základní verzi s menší - ale zatím blíže neupřesněnou - baterií.
Podle britského webu Autocar má vůz stát na speciální platformě, která bude v konstrukci využívat zejména ocel, nikoliv dražší hliník, jako u modelu Ocean. Větší, rovněž neupřesněná baterie, má stačit k dojezdu 500 km na jedno nabití.
Futuristické SUV Fisker Ocean dorazilo do Evropy, známe i první ceny
Pear má také mít několik inovativních řešení týkajících se úložných prostor. Jednak to má být šuplík v přední masce místo otvírací kapoty, pod níž by byla nějaká schránka, a jednak se má část pátých dveří zasouvat za nárazník, aby bylo otvírání možné i ve stísněných prostorách.
Má na trh přijít někdy v roce 2024 a má se vyrábět v Lordstownu v Ohiu, konkrétně v továrně firmy Foxconn, která dříve patřila koncernu GM. Fisker za účelem rozběhnutí a optimalizace výroby najal Alpaye Uguze, někdejšího ředitele výrobní linky vozů SUV v továrně značky BMW v Jižní Karolíně. Má na procesu výroby ušetřit peníze zefektivněním nákladů.
V plánu je i supersport
Automobilka Fisker ovšem nechce vyrábět jen crossovery. Ve stejném roce, jako má přijít na trh model Pear, chce firma odhalit vůz jménem Ronin. Ten má být otevřeným čtyřmístným sporťákem, u nějž vývojáři cílí na zrychlení na stovku pod 2 sekundy a dojezd přes 970 km na jedno nabití.
„Benefit supersportu je, že můžeme zkoumat nové technologie, které bychom do auta vyráběného ve velkých objemech nemohli dát. Například pracujeme na velmi velkém bateriovém modulu integrovaném do auta. Také zkoumáme použití luxusních recyklovaných materiálů v interiéru, což by v současné době bylo pro auto orientované na objem prodeje příliš drahé,“ citují Britové Henrika Fiskera, zakladatele automobilky.
Nejde ale jen o novinky. „Taky v tom jsou emoce. Miluji auta, musíme mít supersport,“ dodal Fisker.