Článek
Film, ve kterém hlavní role ztvárnili herci Vin Diesel a již zesnulý Paul Walker, zná pravděpodobně každý fanoušek rychlých kol a tuningu. Rychle a zběsile svým prvním z celkově devíti dílů proslavil třeba Nissan Skyline GT-R nebo Toyotu Supra, potažmo pak Nissan Maxima. V tehdejší době ale filmový štáb přemýšlel i o dalších autech.
K mání je replika Fordu Explorer z Jurského parku. Stojí jako nová fabia
Technický poradce filmu Craig Lieberman, sám milovník automobilů a sběratel, pracoval na prvních dvou dílech Rychle a zběsile, přičemž měl na starost právě výběr modelů pro hlavní hrdiny i záporáky. Rozpočet mu byl stanoven v přepočtu asi na 43 milionů korun.
Měl ovšem jasně nastavené mantinely. Vozidlo muselo být legálně sehnatelné v USA do roku 2000, nesmělo mít řízení na pravé straně, muselo odpovídat povaze herců a také nemělo být příliš drahé, protože hrdinové pocházeli z chudších čtvrtí.
Z posledního uvedeného důvodu se Lieberman rovnou rozhodl vyřadit z výběru všechny mercedesy a posléze i audi, byť chtěl původně pro film právě německý sedan S4. Lieberman s odstupem času hovořil i o dalších autech jako Mazda MX-5 nebo Volkswagen Beetle či BMW Z3. Ani jedno z aut se ale nelíbilo, podle produkce byla totiž příliš „ženská“.
V dražbě aut zesnulé hvězdy Rychle a Zběsile se prodalo i pět vzácných BMW
Lieberman přiznal, že kdyby film natáčeli o rok později, rozhodně by rád obsadil třeba Subaru WRX či Lexus IS, ty v té době ovšem teprve klepaly na dveře amerického trhu s auty.
Jedno z vozidel muselo mít podle scénáře odnímatelný střešní panel. Nissan 300ZX tak byl vyřazen. Zajímavostí je i fakt, že herec Matt Schulz, který ztvárnil roli Vince, byl příliš velký pro původně vybranou Toyotu MR2 i Hondu Prelude. Nakonec tak musel použít Nissan Maxima, který patřil právě poradci Liebermanovi.
Ve videu, které se objevilo na YouTube, Lieberman rovněž uvedl, že nechtěl do filmu obsazovat třeba auta od Kia nebo Hyundai, která mu tehdy přišla příliš obyčejná. Dnes by ale podle svých slov přemýšlel jinak. Například by prý neváhal obsadil třeba Genesis Coupé s motorem 3,8 litru V6 a především Kiu Stinger, jihokorejské zjevení mezi sedany vyšší střední třídy.