Hlavní obsah

Fiat uvedl nové Doblo, je to přeznačkované berlingo

Italský Fiat díky sdílení v rámci koncernu Stellantis uvedl novou verzi oblíbené dodávky Doblo, a to rovnou i v osobní verzi. Představila se také elektrická varianta e-Doblo.

Foto: Fiat

Fiat e-Doblo

Článek

Pátá generace dodávky Doblo dorazí včetně elektrické varianty e-Doblo v užitkové i osobní verzi. Je to další verze unifikované malé dodávky, kterou Citroën prodává jako Berlingo, Opel a Vauxhall jako Combo, Peugeot jako Rifter a Toyota jako ProAce City.

Svou verzi Fiat uvede ve třech provedeních – Van, Crew Cab a Combi. Nabídne také dvě délky, stejně jako sesterské značky. Stejně jako ony je také pravděpodobné, že osobní verze bude pouze elektrická, byť to z tiskové zprávy není jednoznačné.

Foto: Fiat

Fiat e-Doblo van

Základem spalovací verze se stane 1,5l vznětový motor ve dvou variantách 101 a 131 koňských sil. U první varianty bude k dispozici jen manuální převodovka, u silnější i osmistupňový automat. Fiat nabídne i benzínovou variantu s 1,2l tříválcem s manuální převodovkou a výkonem 110 koní.

Elektrická varianta e-Doblo je nejsilnější, produkuje výkon 136 koní, v útrobách má 50kWh baterii a na jedno nabití umí dojet dle metodiky WLTP až 280 kilometrů. Nejvyšší rychlost je 130 km/h.

Při rychlonabíjení výkonem 100 kW lze baterii nabít na 80 % za 30 minut. Vůz nabízí tři jízdní režimy – Normal, Eco a Power. Co se ale ostatního týče, elektrická verze se nebude nijak lišit od běžné spalovací varianty.

Foto: Fiat

Fiat e-Doblo

Dodávka ve spalovací variantě pojme až jednu tunu nákladu, elektrická varianta uveze o 200 kg méně jako užitkový vůz a 750 kilogramů jako osobní verze.

Užitková varianta nabídne např. zvedací sedák spolujezdce, místo nějž lze umístit náklad, nebo otvor v přepážce, kterým lze na místo spolujezdce prostrčit dlouhé věci. Nejvyšší délka tenkého nákladu tak vzroste na 3,4 metru. Vůz dále nabídne i zpětné zrcátko ve formě displeje, který zobrazí výstup kamery mířící dozadu či doprava do mrtvého úhlu.

Osobní verzi lze pořídit i se samostatně otevíratelným oknem pátých dveří, o prosklenou střechu složenou ze dvou dlouhých panelů či o středovou stropní konzoli s dalším úložným prostorem.

Vůz nabídne i 17 bezpečnostních a jízdních asistentů. V základu je už autonomní nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek nebo sledování pozornosti řidiče. K mání je také systém pro snazší jízdu na nezpevněném povrchu nebo asistent pro sjíždění prudkých kopců.

Foto: Fiat

Fiat e-Doblo van

Doblo a e-Doblo se bude vyrábět ve Španělsku, automobilka však neuvedla ani datum začátku prodeje, natožpak české ceny. Na další detaily si tak budeme muset počkat.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám