Článek
Důvodem mají být pokračující problémy s prodejem elektromobilů na evropském trhu, kterým údajně čelí všichni výrobci, jak uvádí společnost Stellantis.
Britský magazín Autocar, který na zprávu upozornil, navíc přinesl i data společnosti Jato Dynamics, podle kterých automobilka Fiat prodala v Evropě od ledna do konce července celkem 74 885 kusů modelu 500 (v čistě elektrickém i spalovacím provedení), meziročně to přitom znamená propad prodejů o 24 procent.
Statistiky společnosti navíc ukazují, že podíl elektromobilů na evropském trhu klesl za červenec letošního roku z loňských 14,6 procenta na 13,5 procenta.
Výroba elektrického Fiatu 500e se na měsíc zastaví
Nízké prodeje čistě elektrického modelu 500e, společně s vynuceným koncem spalovacího modelu 500 (který nesplňoval nařízení ohledně kyberbezpečnosti), motivují značku k co nejrychlejšímu vývoji hybridního Fiatu 500 Ibrida, který se však na trh dostane zřejmě až v roce 2026.
Olivier François, generální ředitel automobilky Fiat, přitom v rozhovoru pro Autocar nedávno pronesl: „Evidentně jsme si stejně jako všichni ostatní mysleli, že svět bude elektrifikován rychleji a náklady na elektrifikaci budou rychleji klesat.“
Do situace ale měla promluvit i pandemie, problémy se zásobováním a odklon evropské společnosti od udržitelných řešení, tedy údajně až na její nejmladší část.
Kromě investice do hybridního Fiatu 500 automobilka investuje také do vývoje nové baterie pro model 500e, která by měla zvýšit jeho dojezd, snížit cenu a učinit tak model zajímavější pro více zákazníků.