Článek
Slovní spojení „nový Fiat” pomalu začíná být archaismem, neboť tato značka už opravdu dlouho nepředstavila žádný skutečně nový model - alespoň ve srovnání se svými konkurenty. Přesto se snaží držet krok - tentokrát v segmentu splašených nákupních tašek, a to Abarthem 595 Pista.
Stojí na Fiatu 500, který je pouze s jedním faceliftem prodáván od roku 2007, tedy dvanáct let. Ani model Abarth 595 Pista jako takový není nový; jeho design byl nyní trošku upraven - všimněte si zelených detailů na různých místech auta.
Hlavně ale jeho 1,4l benzínový čtyřválec dostal nové turbodmychadlo od firmy Garrett. Výkon zůstává na stejných 165 koních, ale jeho dodávka je odlišná. Nejvyšší točivý moment 230 N.m dostanete už ve 2250 otáčkách, o 750 níže než dosud.
Verze 595 Pista svou cenou stojí mezi základní 595 a lépe vybavenou, ale stejně výkonnou 595 Turismo. Má ale ostřejší výfuk z verze Competizione, který verze Turismo nemá.
V kabině vidíme nové čalounění sedaček s výšivkou, která připomíná letošní, 70. výročí od založení značky Abarth. A ve výbavě je infotainment, který, stejně jako všechny moderní vozy, nabídne Android Auto a Apple CarPlay.
Současná česká základní cena Abarthu 595 Pista je 584 tisíc korun. Jestli se s úpravami nějak změní, zatím není známo.