Článek
Fiat si za rok 2023 připsal 1,35 milionu prodaných vozidel, čímž překonal značky jako Opel, Peugeot či Citroën, se kterými je součástí koncernu Stellantis. Fiat tak dosáhl 12% meziročního růstu a titul nejprodávanější značky v rámci koncernu drží již třetím rokem.
Pro úspěch značky byl důležitý její výrazný podíl na některých světových trzích. Mezi ty nejdůležitější patří brazilský (21,8% podíl na trhu), italský (12,8% podíl), turecký (15,7% podíl) a alžírský trh, kde značka drží dokonce 78,6 % trhu.
V Brazílii si nejlépe vede pick-up Strada, který se v Evropě neprodává. V Itálii je nejpopulárnější model Panda a na trzích v Turecku a Alžírsku se vysoké popularitě těší především dostupnější modely Egea a Tipo.
Nový Abarth 75° Anniversario oslavuje významné výročí i spalovací motory
V Evropě se elektrický Fiat 500e stal nejprodávanějším městským elektromobilem, na poli modelů se spalovacími motory si modely 500 a Panda odvezly vítězství ve svých segmentech. Užitkový Fiat Ducato se pak stal nejprodávanějším užitkovým vozem skupiny Stellantis a sedmým neprodávanějším užitkovým vozem v Evropě.
Fiat také patří mezi nejpopulárnější značky na jihoamerických trzích, kde drží 14,5% podíl a za rok 2023 zde prodal 542 000 automobilů.
Na letošní rok pak automobilka plánuje důležitou premiéru čistě elektrického modelu Fiat Panda, který by měl být dostupným elektrickým crossoverem.