Článek
O návratu tohoto modelu se hojně diskutovalo už při představování nově vzniklé skupiny Stellantis. Nový model segmentu B, tedy konkurent např. Škody Fabia, by měl vzniknout na platformě CMP. Ta už podpírá modely někdejšího koncernu PSA, dnes Stellantis, jako Peugeot 208 a 2008, Opel Corsa a Mokka, Citroën C4 či DS 3 Crossback. Platforma umožňuje zástavbu plně elektrického pohonu.
Od městských aut po pick-upy. Stellantis plánuje čtyři elektrické platformy
Podle předběžného plánu představování modelů z konglomerátu Stellantis by se měl nástupce Punta představit v roce 2023 a na trh dorazit jako mild hybrid a tzv. full hybrid. Kompletně elektrickou verzi můžeme očekávat po roce 2024.
To je zajímavé, neboť ostatní vozy na platformě CMP verzi full hybrid – vůz, který může jezdit na elektřinu, ale baterii nabíjí jen při jízdě, nikoliv ze zásuvky – nenabízí. Bateriový elektromobil však ano. V neposlední řadě, společně s novým puntem by se měla Evropa dočkat i nové generace Lancie Ypsilon.
Tah s nástupcem punta je od Stellantisu jasnou volbou. Fiat dlouhodobě vykazuje dobré prodeje v segmentech A a B, za což vděčí modelům jako 500 nebo Panda. Současné verze těchto modelů přitom vychází z aut představených mezi lety 2007 a 2011 – vyjma elektrické 500e, která je novým autem.
Fiaty 500C a 500X přijíždějí v edici inspirované jachtami
Punto dosud poslední, třetí generace se přestalo vyrábět v roce 2018 po dlouhých třinácti letech na trhu. První generace se objevila v roce 1993 jako přímý nástupce modelu Uno. Celkové prodeje tohoto modelu se dají počítat v milionech.