Článek
Fiat sice chystá příští generaci modelu Panda, která bude elektrická, to ovšem neznamená, že se ta současná bude poroučet - třebaže již kroutí třináctý rok na trhu. Automobilka ji místo toho modernizovala a uvedla ve speciální edici jménem Pandina - v překladu „malá Panda“. Na trhu má takto zůstat nejméně následující tři roky.
Kromě designových změn, o nichž pohovoří nejlépe fotografie, je jádro novinek zejména v elektronických asistentech a hlídačích, jejichž instalaci vyžadují nová pravidla Evropské unie. Pandina tak nabídne samočinné nouzové brzdění, sledování jízdních pruhů, sledování únavy řidiče či rozpoznávání dopravních značek spojené se systémem ISA, inteligentním asistentem rychlosti.
Novinka má také automatické přepínání dálkových světel, tempomat, couvací senzory a šest airbagů. V interiéru je nový displej coby přístrojový štít a nový displej infotainmentu, které mají oba 7" úhlopříčky. Také stojí za zmínku potahy sedadel z tkaniny Seaqual, vyrobené z recyklovaných plastů.
Výrobce nehovoří o žádných změnách techniky, takže můžeme počítat s tím, že pod kapotou zůstane litrový zážehový motor Firefly o výkonu 52 kW. Je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou a pohání přední kola.
Důvod, proč pandu Fiat prostě nezařízne, je jednoduchý - navzdory faktu, že současná generace přišla na trh v roce 2011, je pořád nejprodávanějším autem ve svém segmentu jak v Itálii, tak i v Evropě. Od roku 1980, kdy se představila původní panda, se všech generací vyrobilo dohromady více než osm milionů kusů.